03. april 2006 - 20:15
Der er
16 kommentarer og 2 løsninger
Lille problem med billederne
Grrr... når jeg bevæger musen over mine billeder kommer den der irriterende knap-panel med "Gem Billede Som", "Udskriv billede", "Send Billede" etc. Kan man ikke fjerne sådan en?
Annonceindlæg tema
Offentlig digitalisering
Fra effektivisering til digital suverænitet. Hvordan skaber det offentlige en digital fremtid med AI, sikkerhed og kontrol i centrum?
03. april 2006 - 20:20
#1
Hejsa Du går ind i Internet Indstillinger> Avanceret Derefter fjern makeringen "Aktiver visuelle layouttyper på knapper og objekter på websider" /cbadk
03. april 2006 - 20:20
#2
Gå ind i Internetindstillinger->Avanceret->Scroll ned til Multimedia->Fjern fluebent i "Aktiver værktøjslinien billeder (Kræver genstart)"
03. april 2006 - 20:21
#3
Multimedia = Multimedier
03. april 2006 - 20:24
#4
sludder...jeg sover vist lidt hmm > Du går ind i Internet Indstillinger> Avanceret og så under multimedia gruppen deaktiver du "Aktiver værktøjslinjen billede"
03. april 2006 - 20:27
#5
denne ? ... <head> <meta http-equiv="Imagetoolbar" content="no"> </head> ...
03. april 2006 - 20:29
#6
eller hvis billede! <img src="billede.gif" GALLERYIMG="no">
03. april 2006 - 20:33
#7
cbadk... så skal du jo sætte dem på alle billeder... er det ikke bedre med en enkel meta tag?
03. april 2006 - 20:49
#8
p.s. w3c sluger ikke galleryimg ;)
03. april 2006 - 21:10
#9
w3c er jo hellere ikke "kompatibel" med internet explorer :p , hvis man tænker på de forskellige ting som kun internet explorer forstår. <img src="billede.gif" GALLERYIMG="no"> er jo udemærket hvis man kun ønsker et billede afgangen. og hvis man skal være helt perfekt så skal man jo skrive <head> <script> function checkIt(string) { place = detect.indexOf(string) + 1; thestring = string; return place; } if (!checkIt('compatible')) { browser = "Internet Explorer" version = detect.charAt(6); } then document.write('<meta http-equiv="Imagetoolbar" content="no">'); </script> </head>
03. april 2006 - 21:15
#10
... og hvis man nu har php kan man gøre det betinget inden siden leveres ... <head> ... <?php if(isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']) && preg_match("/MSIE/", $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']))echo"<meta http-equiv=\"Imagetoolbar\" content=\"no\">"; ?> ... </head> ...
03. april 2006 - 21:49
#11
eller hvis det er Active Server Pages <% set bc = Server.CreateObject("MSWC.BrowserType") if bc.browser="IE" then if bc.majorver>"5" then Response.write("<meta http-equiv=""Imagetoolbar"" content=""no"">") end if end if %> ^^
03. april 2006 - 21:50
#12
og den skriver den kun ud hvis version er større end 5
03. april 2006 - 22:10
#13
Jamen det virker jo smukt! mclemens & cbadk's svar ser begge ud til at være rigtige... jeg kan bare ikke beslutte, hvad af det, jeg vil bruge endnu, men læg begge et svar, så skal I få points. (jeg er gavmild i dag)
03. april 2006 - 22:14
#14
svar ;)
03. april 2006 - 22:17
#15
svar :) (:
03. april 2006 - 22:17
#16
svar :) (:
04. april 2006 - 15:53
#17
- takker for point :)
04. april 2006 - 18:15
#18
:) mange tak.
Vi tilbyder markedets bedste kurser inden for webudvikling