Avatar billede simonth Nybegynder
03. april 2006 - 23:00 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Vindmøller til haven

Hej,
Jeg har engang set et sted hvor man kunne købe små vindmøller til haven/huset. Jeg har prøvet at søge på Google efter det, men kan ikke finde nogen steder med det, der kommer kun information om store vindmøller frem.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede goaul Praktikant
03. april 2006 - 23:47 #1
Avatar billede miss-g Seniormester
04. april 2006 - 03:01 #2
Hvis det er sådan en gammeldaws vindmølle skal du nok have fat en tømmer eller lave den selv. Vores nabo har sådan en fin mindre én af træ stående i haven *S*

De har her vist lavet store møller før - mon de kan lave en lille?
http://www.svendn.dk/default.asp?mainmenu=12&submenu=27
Avatar billede simonth Nybegynder
04. april 2006 - 11:17 #3
Okay, tak for svaret.
Jeg ved ikke rigtig om det er en "gammeldags vindmølle" jeg søger, for ved ikke hvad du mener med det..
Det er bare små færdiglavede vindmøller der kan lave el, som enten sidder på huset eller som bare står på jorden.
Avatar billede goaul Praktikant
04. april 2006 - 14:54 #4
Hvis du søger en lille vindmølle der kan producere el, så må du kunne bruge mit link .... eller?
Avatar billede simonth Nybegynder
04. april 2006 - 19:48 #5
Havde faktisk ikke lige set dit link :/ Men har tjekket det nu.. Det er en produkt oversigt, er der også en shop hvor man kan se priserne på produkterne? Kunne jo være meget rart at vide nogle priser, da jeg vil gætte på at det der er inde på det link koster mange tusinde..
Avatar billede goaul Praktikant
04. april 2006 - 23:01 #6
Du oplyser ikke noget om hvor meget energi du har behov for, men muligvis er du bedre tjent med et mindre solcelleanlæg. For at få optimal udbytte af en vindmølle, skal den jo stå et sted, hvor omgivelserne ikke giver læ for vinden.
Og korrekt, det er en produkt oversigt, men jeg kan da få øje på et telefon nr. nederst på siden, så er du interesseret, kunne du jo ringe og spørge efter en prisliste.
De 3 nederste møller på siden, er primært til fritids/sommerhuse samt lystbåde, kan ikke forstille mig de er særlig dyre.
Avatar billede simonth Nybegynder
04. april 2006 - 23:15 #7
Jeg har også kigget på solceller, men f.eks. et 3watt solcelle anlæg koster 300 kroner - ret dyrt for så lidt :/ Og så vidt jeg ved skulle en vindmølle give meget mere for mindre penge.
Telefonen er ikke det jeg lige har mest lyst til at bruge..
De løber vel op i et par tusinde vil jeg regne med.
Avatar billede martin_moth Mester
05. april 2006 - 10:20 #8
hvis du ikke vil ringe til folk skal du nog ikke regne med at få fyldestgørende information.
Desuden mangler du at fortælle, hvad dit behov er - skal det lade en mobiltelefon op, eller skal det varme et 200m2 helåtshus op?
Avatar billede simonth Nybegynder
05. april 2006 - 11:12 #9
Det er til et minihus(på størrelse med et almindeligt dukkehus og så lidt større..), hvor jeg gerne vil have strøm til lamperne (6v, omkring 2watt - altså de der små meget små pærer, som man også bruger i cykeldynamolamper og lommelygter osv).
Avatar billede kox Nybegynder
05. april 2006 - 17:06 #10
Avatar billede simonth Nybegynder
06. april 2006 - 11:05 #11
Tak for linket.
Et link på Google var bla. http://www.dacon.dk/vindgenerator.htm, og der kan jeg se en 25 watt vindgenerator koster 4000 kr. Kan man ikke få nogen billigere? 4000 er jo ret mange penge..
Avatar billede martin_moth Mester
06. april 2006 - 12:48 #12
Husk blær-værdien i at have sin egen vindmølle!!! Det er også lidt værd :o)
Avatar billede simonth Nybegynder
06. april 2006 - 19:39 #13
Ja, heh.. Har du ret i.
Avatar billede simonth Nybegynder
15. april 2006 - 15:19 #14
Jeg tror jeg venter med at købe en.. og så prøver jeg i stedet at lave en selv og se hvor meget den kan producere.
Avatar billede simonth Nybegynder
16. januar 2007 - 17:46 #15
Læg et svar goaul, kox, martin_moth og miss-g.
Avatar billede kox Nybegynder
16. januar 2007 - 18:29 #16
Næ du ingen til mig. Men er jo nysgerrig, hvad har du fået bakset sammen?
Avatar billede miss-g Seniormester
16. januar 2007 - 20:49 #17
;-)
Avatar billede goaul Praktikant
16. januar 2007 - 22:09 #18
Bedre sent end aldrig, men foretrækker bestemt at spørgsmål lukkes indenfor en overskuelig tid.

Jeg skal ingen point ha´...
Avatar billede simonth Nybegynder
17. januar 2007 - 13:06 #19
kox: Øhm, det er snart så længe siden så jeg ikke kan huske det.. Men ikke en rigtig vindmølle i hverfald. Så vidt jeg husker, prøvede jeg med et cykelhjul, en dynamo, et multimeter og en pære..Kan ikke helt huske resultatet...hmm..men tror ikke hjulet kom til at dreje nok rundt.

goaul: Ja, selvfølgelig men jeg havde lige glemt det..

miss-g: Tak fordi du lagde et svar.
Venter kun på at martin_moth svarer nu, så jeg kan få lukket spørgsmålet.
Avatar billede simonth Nybegynder
12. februar 2007 - 11:52 #20
Lukker. Point blev givet til miss-g.
Avatar billede simonth Nybegynder
12. februar 2007 - 11:52 #21
bliver*