Avatar billede cen Nybegynder
04. april 2006 - 13:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Program til ejendomsadministration

Er der nogle derude der kender et godt program til at køre ejendomsadministration?

Christian
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 13:36 #1
er det salg eller køb eller blot nogle ejdomme man ejer som skal administreres?

hvis det er det sidste kunne access være et godt bud. der er mulighed for at linke via flere ark til at regne ting ud
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 13:38 #2
ellers er det vel et bogholderi program du er ude efter?
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 13:43 #3
nu vrøvler jeg vist i første indlæg.

kan du ikke beskrive hvad ejendomsadministration går ud på? om det blot er at holde står på hvilke ting man har eller udregning af lejernes det ende og det andet?
Avatar billede cen Nybegynder
04. april 2006 - 15:33 #4
Det drejer sig om ejendomsadministration. Det vil sige holde styr på om huslejerne bliver betalt, få udskrevet huslejeopkrævninger, administrere huslejeforhøjelser osv.
Jeg ved at der findes programmer der indeholder de lovmæssige oplysninger omkring lejeforhøjelser, men er ikke bekendt med hvad programmerne hedder eller hvem der udbyder disse.
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:41 #5
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 15:44 #6
Avatar billede blanken Praktikant
04. april 2006 - 21:46 #7
Nu fortæller du ikke hvor stor ejendom du skal administrere men her er et godt bud: http://www.datamann.dk/Produkter/ejendom.html der er mulighed for, at bygge flere moduler til. Ganske nemt at arbejde med og meget avanceret. Dog har kontaktpersonen alt for meget at lave, at han skal holdes i kort snor, ellers glemmer han tilbagemelding.

Der er mange administratorer der benytter Wedo
Avatar billede blanken Praktikant
07. april 2006 - 23:12 #8
Glemte lige denne også:

http://www.unik.dk/produkter/Bolig3basis.asp

denne bruges også af flere.
Avatar billede cen Nybegynder
07. april 2006 - 23:14 #9
og jeg glemte at give point, smider i ikke et svar begge to.
Avatar billede levithan Nybegynder
07. april 2006 - 23:35 #10
hvis du mener mig så her eller afviser du bare
Avatar billede blanken Praktikant
07. april 2006 - 23:40 #11
Jeg springer over.
Men inden du vælger skal du være opmærksom på, hvad du søger og hvilke egenskaber programmet skal have.
Jeg har arbejdet med et ejendomsadministrations-program der var skræddersyet til firmaet, men det kunne også det hele. Hvis man registrerede huslejeindbetaling på beboeren så blev der samtidig bogført i finansdelen. Dette letter arbejdet. Det er ikke alle systemer der bogfører i finansen samtidig. Du skal samtidig være opmærksom på, at systemet skal kunne varsle huslejestigning på alle eller udvalgte bolignr. således at du ikke skal ind på hvert enkelt.
Som regel udskriver systemet ikke girokort (det kræver speciel printer) Det er tilrådeligt at tilmelde ejendommen PBS.
Jeg kunne blive ved, men du ved sikkert hvad du vil have. Held og lykke.
Avatar billede cen Nybegynder
07. april 2006 - 23:42 #12
Jeg siger i hvert fald tak :)