Avatar billede cthun Nybegynder
04. april 2006 - 17:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

database med russisk

Hej..

Jeg har en access database med russiske sætninger.

Når jeg trækker dem ud skriver den bare "??????"
Har prøvet at ændre min session.codepage til 1251.. dette giver dog en ændring, men ikke den rigtige.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede coltau Juniormester
05. april 2006 - 09:16 #1
Har du prøvet at skifte sprog i Access.
Jeg mener der er et menupunkt i denne stil: Funktioner - Database - Egenskaber hvor man kan angive sprog for databasen.
Avatar billede cthun Nybegynder
05. april 2006 - 13:00 #2
Hej..

Problemet lå i at der skulle være flere forskellige sprog i databasen..
fandt selv ud af det.

Lavede en session.codepage = 65001

lavede herefter en server.htmlencode uden om alle de ord der skulle være på russisk