Avatar billede kimmys Nybegynder
05. april 2006 - 01:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Jeg har en konkurrence hvor der skal en cookie i

jeg har en konkurrence hvor man selvfølgelig ikke skal kunne deltage flere gange, så derfor har jeg prøvet at sætte en cookie i den, men synes ikke det virker!! Er der nogen der kan hjælpe

Her er de "cookie" ting jeg har brugt:

SetCookie ("konkurrence", "ja", time() + 3600 * 24 * 14); // sætter cookie i 14 dage.

<?php
if ($HTTP_COOKIE_VARS["konkurrence"] != "ja") {
?>

<!-- VIS KONKURRENCE -->
<?php
} else {
?>

<!-- BRUGEREN HAR STEMT -->
<?
echo "Du har allerede stemt og det er kun muligt at stemme én gang";
}
?>

_______________________________________

Og her er selve koden!:

Håber der er nogen der kan hjælpe!

<?

######################################################################################################
#
#  Main File. Feedback Mailer. v 1.01
#
######################################################################################################
#
#  Author: hpnadig
#  Last modified on Jan 2004.
#
#  copyright 2004, hpnadig. http://hpnadig.com/index.php?pg=scripts
#
#  You can use, redistribute the script provided that the author name and credits are maintained
#  intact. If you make any changes, I'd be glad if you can inform me about that... and I'll include
#  it in the next version of the script with, ofcourse, due credits. So, please do inform me at
#  hpnadig@gmail.com,
#  along with the diff.
#
#  modified by donie
#  addition : cookies for form values, website field, easy to integrate with website, and valid XHTML 1.0 trans
#
######################################################################################################

# version 1.01

# CONFIGURATION

# Subject prefix for the mail arriving in your Mail Box... eg. [hpnadig.com-feedback]
$sub = 'Mail fra Metro Musik Emne: ';

# The Mail address you want the mail to be sent to...
$address = 'mail adressen';

# The Mail address(es) you want to be included in the BCC list...
$ccmail = ''; // $ccmail = ''; if you dont want use CC

# The Mail address(es) you want to be included in the BCC list...
$bccmail = ''; // $bccmail = ''; if you dont want use BCC

# Error Messages... edit them to your needs :)
$errors['name'] = "Intet Fornavn indtastet";
$errors['eftername'] = "Intet Efternavn indtastet!";
$errors['adresse'] = "Ingen Adresse indtastet!";
$errors['postnr'] = "Intet Post nr. indtastet!";
$errors['by'] = "Ingen By indtastet!";
$errors['fdato'] = "Ingen Fødselsdato indtastet!";
$errors['email'] = "Indtast korrekt E-mail!";
$errors['tlf'] = "Indtast dit korrekt Telefonnummer!";
$errors['subject_pre'] = "Du skal svare på spørgsmål 1";
$errors['subject_pre2'] = "Du skal svare på spørgsmål 2";

# error reporting, and misscellany__________________________________________________________ #

# input value cookies
if($submit) {

    SetCookie ("namec", $name, time()+2592000);
    SetCookie ("efternamec", $eftername, time()+2592000);
    SetCookie ("adressec", $adresse, time()+2592000);
    SetCookie ("postnrc", $postnr, time()+2592000);
    SetCookie ("byc", $by, time()+2592000);
    SetCookie ("emailc", $replyemail, time()+2592000);
    SetCookie ("tlfc", $tlf, time()+2592000);
    SetCookie ("subject_prec", $subject_pre, time()+2592000);
    SetCookie ("subject_pre2c", $subject_pre2, time()+2592000);
    $namec = $name;
    $efternamec = $eftername;
    $adressec = $adresse;
    $postnrc = $postnr;
    $byc = $by;
    $emailc = $replyemail;
    $tlfc = $tlf;
    $tlfc = $subject_pre;
    $tlfc = $subject_pre2;
    SetCookie ("namec", $name, time());
    SetCookie ("efternamec", $eftername, time());
    SetCookie ("adressec", $adresse, time());
    SetCookie ("postnrc", $postnr, time());
    SetCookie ("byc", $by, time());
    SetCookie ("emailc", $replyemail, time());
    SetCookie ("tlfc", $tlf, time());
    SetCookie ("subject_prec", $subject_pre, time());
    SetCookie ("subject_prec2", $subject_pre2, time());

}
if($formsent) {

SetCookie ("konkurrence", "ja", time() + 3600 * 24 * 14); // sætter cookie i 14 dage.

}

?>
<?php
if ($HTTP_COOKIE_VARS["konkurrence"] != "ja") {
?>

<!-- VIS KONKURRENCE -->

<?php

# Error Reporting...
error_reporting(E_NONE);

# Displays the appropriate error message...
function display_error($form_element){

echo " <div align=\"center\" style=\"padding: 0px;\"><b><font color=\"#F2f2f2\">" .$form_element ."</font></b><br /></div><div align=\"center\" style=\"border-bottom: 1px solid #CCC;\"><br /></div>";

}

# Checks for a valid mail address...
function do_check_email($address) {

return preg_match('/^([a-zA-Z0-9_\-\.]+)@((\[[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.[0-9]{1,3}\.)|(([a-zA-Z0-9\-]+\.)+))([a-zA-Z]{2,4}|[0-9]{1,3})(\]?)$/',$address);

}

# Checks for a valid post nummer...
function do_check_postnr($postnr) {

return eregi('^[0-9]{4,4}$',$postnr);

}

# Checks for a valid post Fødselsdato...
function do_check_fdato($fdato) {

return eregi('^[0-9-]{6,10}$',$fdato);

}

# Checks for a valid post telefon...
function do_check_tlf($tlf) {

return eregi('^[+0-9]{8,11}$',$tlf);

}

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" dir="ltr" lang="en">
<head>
<title><?php echo("$title"); ?></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=iso-8859-1" />

<link REL="STYLESHEET" type="text/css" HREF="../../style.css">

</head>

<body bgcolor="#000000" topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

<div align="center">
<div id="outerbox">
        <div id="innerbox">

<?php

// Check for the fields.. yet to be customized.....
if($_POST['done'] == "yes"){
        $flag = 1;
        if(!($_POST['name']) && $flag){
            display_error($errors['name']);
            $flag = 0;
        }

        if(!($_POST['eftername']) && $flag){
            display_error($errors['eftername']);
            $flag = 0;
        }

        if(!($_POST['adresse']) && $flag){
            display_error($errors['adresse']);
            $flag = 0;
        }

        if(!do_check_postnr($_POST['postnr']) && $flag){
            display_error($errors['postnr']);
            $flag = 0;
        }

        if(!($_POST['by']) && $flag){
            display_error($errors['by']);
            $flag = 0;

        }

        if(!do_check_email($_POST['replyemail'])  && $flag) {
            display_error($errors['email']);
            $flag = 0;
        }

            if(!($_POST['subject_pre']) && $flag){
            display_error($errors['subject_pre']);
            $flag = 0;
        }

            if(!($_POST['subject_pre2']) && $flag){
            display_error($errors['subject_pre2']);
            $flag = 0;
        }

        if(!do_check_tlf($_POST['tlf']) && $flag){
            display_error($errors['tlf']);
            $flag = 0;
        }

        if ($flag == 1) {
        $name = $_POST['name'];
        $eftername = $_POST['eftername'];
        $adresse = $_POST['adresse'];
        $postnr = $_POST['postnr'];
        $by = $_POST['by'];
        $replyemail = $_POST['replyemail'];
        $tlf = $_POST['tlf'];
        $subject_pre = $_POST['subject_pre'];
        $subject_pre2 = $_POST['subject_pre2'];

        $extra_hdr_str = "From: $name <$replyemail> \r\ncc: $ccmail \r\nbcc: $bccmail \r\nContent-type: text/html\r\nX-Mailer: PHP/" .phpversion();

        $date = strftime('Den %D - klokken %T ');

// if there is no 'http://' on website field
                if ( substr ($website, 0, 7) != "http://") {
                    $url = "http://" . $website;
                    }
                    else {
                        $url = $website;
                    } // done!

        $body = "<p align='left'> $date <br /><br /> Navn: $name <br /> Efternavn: $eftername <br /><br /> Adresse: $adresse <br /> Post nr.: $postnr <br />  By: $by  <br /><br />  Email: $replyemail <br /> Telefon: $tlf <br /><br />
  <br /><br /> Svar1: $subject_pre  <br /><br /> Svar2: $subject_pre2  <br /><br />IP address: $REMOTE_ADDR</p>";
        if($done == "yes")
        {
        $formsent = mail($address,$sub,$body,$extra_hdr_str); // BUILT IN PHP FUNCTION mail() TO SENT EMAIL

        if($formsent) { echo ("<div align=\"center\" style=\"padding: 0px;\"><font color=\"#FFFFFF\">Tak <b>$name</b> fordi du gerne vil være medlem af vores musikforening og støtte os!<br /> Meddelsen er blevet sendt.</font><br /></div><div align=\"center\" style=\"border-bottom: 1px solid #CCC;\"><br /></div>"); }
        else { echo ("<div align=\"center\" style=\"padding: 0px;\"><font color=\"#FFFFFF\">Desværre skete der en fejl <b>$name</b>, hvilket betyder at meddelsen ikke blev sendt!</b>. Prøv igen... </font><br /></div><div align=\"center\" style=\"border-bottom: 1px solid #CCC;\"><br /></div>"); }
        }
// end of checking
?>

<br />

<?php
if(!$formsent) { // if the email has not been sent, will display message above and form below
?>

<div id="form" align="left" style="width: 325px; height: 477px">
<form action="<?php echo "$PHP_SELF" ?>" method="post">

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td width="98%"><font color="#FFFFFF"><b>Hvad koster det at blive medlem
        af metromusik?</b></font><p style="margin-top: -6px; margin-bottom: 0">
        <font color="#FFFFFF"><br />
    <input type="radio" name="subject_pre" value="50 kr"  /> 50 kr.<br />
    <input type="radio" name="subject_pre" value="100 kr" /> 100 kr.<br />

    <input type="radio" name="subject_pre" value="150 kr" /> 150 kr. </font></td>
        <td width="2%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="98%">&nbsp;</td>
        <td width="2%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="98%"><font color="#FFFFFF"><b>Hvornår udkom bandet VETO
        debutalbum?</b></font><p style="margin-top: -6px; margin-bottom: 0">
        <font color="#FFFFFF"><br />
    <input type="radio" name="subject_pre2" value="12 februar" /> 12</font><font color="#ffffff">.
        februar</font><font color="#FFFFFF"> <br />
    <input type="radio" name="subject_pre2" value="27 februar" /> </font>
        <font color="#ffffff">27. februar</font><font color="#FFFFFF"> <br />

    <input type="radio" name="subject_pre2" value="23 marts" /> 23</font><font color="#ffffff">.
        marts </font><font color="#FFFFFF">&nbsp;</font></td>
        <td width="2%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="98%">&nbsp;</td>
        <td width="2%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="98%">&nbsp;</td>
        <td width="2%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="98%">

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td width="11">&nbsp;</td>
        <td width="118"><font color="#FFFFFF">

<b>Fornavn</b>*</font></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="name" size="20" value="<?php echo "$namec"; ?>" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="11">&nbsp;</td>
        <td width="118"><font color="#FFFFFF">

<b>Efternavne</b>*</font></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="eftername" size="20" value="<?php echo "$efternamec"; ?>" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="11">&nbsp;</td>
        <td width="118"><font color="#FFFFFF">

<b>Adresse</b>*</font></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="adresse" size="20" value="<?php echo "$adressec"; ?>" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="11">

&nbsp;</td>
        <td width="118">

<b><font color="#FFFFFF">Post nr.* </font></b></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="postnr" size="7" value="<?php echo "$postnrc"; ?>" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="11">&nbsp;</td>
        <td width="118"><font color="#FFFFFF"><b>By</b>*</font></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="by" size="20" value="<?php echo "$byc"; ?>" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="11">&nbsp;</td>
        <td width="118"><font color="#FFFFFF">

<b>E-mail</b>*</font></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="replyemail" size="20" value="<?php echo "$emailc"; ?>" /></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="11">&nbsp;</td>
        <td width="118"><font color="#FFFFFF">

<b>Telefon</b>*</font></td>
        <td><font color="#FFFFFF">
<input class="input" type="text" name="tlf" size="20" value="<?php echo "$tlfc"; ?>" /></font></td>
    </tr>
</table>
        </td>
        <td width="2%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2">
        <p align="center">
        <div align="center">
<font color="#FFFFFF">
<input type="hidden" name="done" value="yes" />
</font><font color="#FFFFFF">
<br />
<input class="submit" type="submit" name="submit" value=" Send " />&nbsp;<input class="submit" type="reset" name="cancel" value='Slet'" /><br />

</form>
</font>
</div>

        </td>
    </tr>
    </table>

<?php
}// if the email has been sent, will display thank you message above and links below
    else {
    echo "<a href=\"java script: history.go(-1)\">Tilbage</a><br />";
}
?>

<?php
} else {
?>

<!-- BRUGEREN HAR STEMT -->

<?
echo "du har stemt";
}
?>

</div></div></div>

</body>
</html>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. april 2006 - 02:35 #1
Det hjælper ikke at bruge cookies. Brug en database (med email) i stedet.

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. april 2006 - 02:36 #2
Rettelse:

Det hjælper ikke at bruge cookies, da brugeren bare kan slette cookien. Brug en database (med email) i stedet.

/theSurfer
Avatar billede kimmys Nybegynder
05. april 2006 - 02:42 #3
hvis du kan sætte det op med database er det okay! Intet problem der!

Men det er ikke "død" vigtigt at brugerne ikke kan slette cookien..

så hvis der er en som kan få det til at virke med cookie, er det stadig okay!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. april 2006 - 22:00 #4
Jeg kan ikke programmere i PHP, men ideen er simpel.

Krav:
- brugeren skal være oprettet, dvs, han/hun har en email adresse som du har registreret

Du bruger bare en tabel, hvor du har et felt der hedder email, og måske en der hedder kid (KonkurrenceID).

Derefter kan du sige noget i stil med:

Hvis NuværendeKonkurrenceId = kid OG NuværendeBrugersEmail = email Så
  brugeren har stemt før, og kan ikke stemme igen
ellers
  brugeren har IKKE stemt før, og kan der for stemme nu

Jeg er ret sikker på, at PHP-folkene kan hjælpe dig med dette.. du skal bare vente på dem, for de skal nok komme.. :-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. april 2006 - 18:04 #5
Har du fundet ud af noget?

/theSurfer
Avatar billede kimmys Nybegynder
12. april 2006 - 18:42 #6
Nej har jeg faktisk ikke... konkurrancen køre bare uden noget, og det går hvis fint, der har ikke været ret mange der har prøvet at tilmelde sig flere gange!

Vil du ha' nogle point?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. april 2006 - 23:00 #7
Nej, tak.
Smid selv et svar, marker dit navn, og accepter svaret.

/theSurfer
Avatar billede kimmys Nybegynder
13. april 2006 - 20:05 #8
har nu været her et stykke tid, så ved godt hvordan det forgår theSurfer!

Tak fordi du gad kigge på spørgsmålet