Avatar billede rush9 Praktikant
05. april 2006 - 10:21 Der er 7 kommentarer

Skærmbillede vender forkert

Hej.

Jeg har en computer med XP pro, og i går sad knægten og pillede ved computeren, derefter har skærmbillede vendt sig 90 grader. Har prøvet at genstarte, men det hjalp ikke.

Nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg får det tilbage igen?

Med venlig hilsen

Morten
Avatar billede vejmand Juniormester
05. april 2006 - 10:35 #1
Prøv evt. følgende:

"Ctrl" + "Alt" + "Pil højre"
eller
"Ctrl" + "Alt" + "Pil venstre"
eller
"Ctrl" + "Alt" + "Pil op"
Avatar billede kox Nybegynder
05. april 2006 - 17:02 #2
Tror du skal i kontrolpanel > skærm > indstillinger > avanceret og lede der
Avatar billede pvtsommer Nybegynder
05. april 2006 - 17:26 #3
Den mest logiske måde (og mest simple måde at gøre det på) vil helt klart være hvis du har installeret NVIEW, som ligger nede ved siden af uret. Der kan du højreklikke og i menuen der vælge "Visningsretning" og vælge "Landskab (0 graders rotation".

Har du IKKE et Nview ikon nede ved uret, skal du forsøge med følgende:

- Højreklik på skrivebordet og egenskaber.
- Vælg fanebladet "Indstillinger"/"Settings"
- Tryk på knappen "Avanceret"/"Advanced" nede i højre hjørne (nyt vindue popper op)
- Vælg "GeForce *Blabla*" (det står der gerne hvis det er et GeForce kort. Den gemmer sig som oftest som det bagerste faneblad til højre.)
- Der kommer nu en menu i venstre side af det vindue.
- Vælg "Visningsretning" (i den
  • menu, hvor dit grafikkort er nævnt, er det menupunkt nummer 7 fra toppen)
- Der vælger du så "Landskab (0 graders rotation)"

Håber det hjalp :)
Avatar billede nanonissen Nybegynder
06. april 2006 - 15:57 #4
Man kunne jo bare lægge skærmen på siden ;)
06. april 2006 - 21:12 #5
<rush9>: Du ser ud til at være 'ny' her på Eksperten.dk - det er normalt at pænt vende tilbage til sit spm... -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
10. april 2006 - 22:13 #6
Avatar billede amddurin Juniormester
23. januar 2019 - 21:22 #7
Det med Ctrl & Alt + En af pilene virkede fint i Windows 10 - Hjalp en af mine kammerater som var helt ude af den indtil jeg fandt dette nemme svar herinde - Så det hjalp derved osse mig... - Mange tak Vejmand...