Avatar billede casparsen Nybegynder
06. april 2006 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB drev & sticks

Når man over tid bruger flere forskellige kameraer/USB drev osv opstår et spøjst problem

Windows gemmer drev tilknytningen (bogstav) og pludselig en dag (idag åbenbart) kan windows ikke finde den USB enhed der isættes.

Den bimler som normalt men drevet findes ikke i stifinder.

efter en genstart  - isæt drev INDEN login script køres kan det
konstateres at der pludselig er sammenfald mellem drev bogstavs tildelinger mellem Netværksdrev og lokale USB drev

Kan man "cleare" den  -  så den ikke husker
alle 45K forskellige USB dimser der tilsluttes igennem tiden
Avatar billede gunther Nybegynder
06. april 2006 - 12:48 #1
Når man fjerner en USB enhed, dukker der et ikon op i nederste processlinie, som
man skal klikke på med musen, til sikker fjernelse af enheden. Bruger du den?
Avatar billede gratis Nybegynder
06. april 2006 - 20:09 #2
I Enhedsorientering under diskdrev ka du muligvis se dem, kig på dette billed, http://img52.imageshack.us/img52/4809/hiddendevices1cz.jpg (billedet er lavet i en anden sammenhæng derfor peger det på et netværkskort..)
Avatar billede casparsen Nybegynder
07. april 2006 - 09:37 #3
Beklager de kan ikke ses....

Sikker fjernelse..... desværre ikke

Måske er det derfor problemet opstår  -  men der må da være en måde
til at rydde op ....
Avatar billede gratis Nybegynder
09. april 2006 - 09:03 #4
ok, har du prøvet at fjerne usb driverene fra Enhedsorienterning, genstarte og la windows installere driverne igen ?
Avatar billede casparsen Nybegynder
10. april 2006 - 19:23 #5
har fundet en helt anden løsning......

under diskhåndtering kan man finde drevet..... og tildele et andet bogstav

enkelt  .... men det virker faktisk