Avatar billede joryje Nybegynder
06. april 2006 - 15:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inkodning af tast på tastatur

Jeg vil gerne have indkodet dobbelt-s'et (ß) på mit tastatur, så det kommer, når jeg trykker Alt Gr+S.
Jeg ved det er muligt, men jeg har bare glemt hvordan man gør, og jeg kan heller ikke huske, hvor jeg så det.

Hvis du kun vil foreslå at jeg skifter til tysk tastaturlayout eller at jeg bare trykker Alt+0223, så lad være med at svar for det er IKKE det jeg har brug for.

Tak!

Hilsen
Jonas
Avatar billede vejmand Juniormester
06. april 2006 - 15:18 #1
Du kan gøre så det virker i Word, jeg ved ikke om det kan laves så det virker generelt.
http://www.tips-og-tricks.com/tippet/587
Avatar billede joryje Nybegynder
06. april 2006 - 15:20 #2
I Word ved jeg godt hvordan jeg skal gøre.
Jeg vil have det lavet så det gælder for alle programmer, altså må det være noget ved Windows jeg skal ændre.
Avatar billede joryje Nybegynder
06. april 2006 - 19:25 #3
Har selv fundet ud af det:-)

Gør følgende:
1. Gå til http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=fb7b3dcd-d4c1-4943-9c74-d8df57ef19d7&DisplayLang=en og download Microsoft Keyboard Layout Creator.
2. Installer programmet.
3. Åbn programmet og find det layout du vil ændre en eller flere taster i.
4. Når du har lavet dine ændringer, skal du vælge Project->Build DLL and Setup package.
5. Find Setup.exe og installere dit nye layout.