Avatar billede themanveng Juniormester
06. april 2006 - 20:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl i styresystem

Hej...
Jeg har en harddisk hvor der er nogle filer som jeg ikke kan åbne!! Når jeg scanner den med windows, scanner den fint filerne, men når den kommer til filsystemmet går den fast ved 0% hvad skal jeg gøre?? hvordan reparaer jeg det?

Med venlig hilsen Themanveng

P.S på forhånd tak
Avatar billede pchl1990 Nybegynder
06. april 2006 - 20:16 #1
du kan faktisk ikke reaprere det, men du kan prøve at geninstallere styresystemet, og se om det så virker... prøv evt. at scanne hardisken i dos...
Det kan være du har fået noget vira
Avatar billede jacla Nybegynder
06. april 2006 - 20:18 #2
Afhængigt af dit styresystem.

I XP kan du i START OG KØR: sfc /scannow ;-) Husk at lægge din XP cd-rom i drevet.
Kan måske hjælpe dig.

Ellers skriv igen :-)

MVH

Jan C
Avatar billede themanveng Juniormester
06. april 2006 - 20:19 #3
hej... du mener hvor man hardisken ligesom i windows bare når den starter op i stedet? som du f.eks kan sætte den til ved at gå ind i komandoprompt og skrive:  f:chkdsk/r  ?? eller???

hvordan instalerer jeg styresystemet på hardisken igen??
Avatar billede themanveng Juniormester
06. april 2006 - 20:32 #4
det er jo ikke filsystemet windows det er galt med, men filsystemet på hardisken!!
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 21:44 #5
hvilken harddisk har du? du skal prøve at hente harddisk producentens scannings værktøj til at checke om din disk fejer noget
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 21:45 #6
jeg vil antage du har ret at det ikke er windows som er gal med men din harddisk. om det er en fysisk fejl eller din partitions tabel som har nogle fejl skrivninger i sig må vi kigge på jeg tror ikke det er et partitions problem.
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. april 2006 - 01:30 #7
Når den ikke når længere end 0%, så kan det være mbr som der er noget galt med.
Hvis der er fejl på første spor, så kan du nok ikke rede harddisken.

Du kunne evt prøve at downloade killdisk.exe. Den laver en form for lowlevel format, som nulstiller din harddisk. ( den sletter rub og stub)

Pøv så bagefter at installere windows på den.
Jeg tror ikke det er en rigtig gos ide , bare at om installere windows på den , sår fejlen ligger på de første 0 %
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. april 2006 - 01:40 #8
Du skal for at installere windows igen:
1. download killdisk : http://www.killdisk.com/
2. gå ind i bios og sig du vil boote på floppy (hvis killdisk er på floppy)
3. kør killdisk fra en diskette som er bootable og slet selve harddisken med den.
4. gå i bios og fortæl at du vil boote på cd-rom/dvd drev.
5boot på din windows cd-rom , og installere windows.
5. den vil ikke finde nogen paratition på harddisken , da killdisk har fjernet den. Derfor skal du bede windows oprette en paratition.
når windows engang er ferdig med at installere , så gå ind i bios , og sig den kun skal boote på harddisken.
6. Efter installation , så tjæk for fejl på sectorer. ( denne computer, højre klik på c: drev og vælg egenskaber, vælg funktiner , undersøg nu, kryds af begge steder ret fejl + søg fejl på sektorer. Den vil fortælle at den vil undersøge harddisken , ved næste opstart.
7. restart computeren
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. april 2006 - 01:41 #9
det er ike stavefejl , med ksyboard virus jeg har... ( bedre kendt under FEJL 52)
Avatar billede themanveng Juniormester
07. april 2006 - 09:56 #10
hej levithan
det er en maxtor 300 gb harddisk.... kan du sne de et link til hvor jeg kan hente det?
Avatar billede themanveng Juniormester
07. april 2006 - 09:56 #11
hej mrrius
det er ikke windows det er galt med, det er filsystemet på hardisken!