Avatar billede drgonzo Praktikant
06. april 2006 - 21:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

microsoft bluetooth driver

Jeg har en kammerat med et problem. Jeg skal prøve at beskrive det bedst muligt.

Han har en toshiba med indbygget bluetooth. Der har han så lagt toshibas bluetooth driver ind. Der ligger dog også en microsoft BT driver.. Disse 2 konflikter så han nokia suite finder tlf men 10 sek efter er den væk igen. Han har snakket med toshiba som siger han skal fjerne MS BT driveren.. Så er spm hvordan gør han det. Har kigget i tilføj/fjern progz hvor den viste opdateringer, der var den ikke at finde. Har også kigget i enhedshåndtering men der viser den kun toshibas driver.

Hvordan får han fjernet den satans MS driver så der kun er toshibas driver tilbage

vh drgonzo
Avatar billede lp-freak Nybegynder
06. april 2006 - 22:01 #1
Avatar billede levithan Nybegynder
06. april 2006 - 22:01 #2
hvis i har MS BT driveren liggende kan i evt se hvilke filer den lægger ind og slette dem manuelet  måske kan man afinstallere den i instalations filen
Avatar billede lp-freak Nybegynder
06. april 2006 - 22:01 #3
du skal ind i enhedshåndtering og så deaktivere den der
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. april 2006 - 22:59 #4
levithan - øhh what?

lp-freak - har kigget i enhedshåndtering. Det står også i spørgsmålet. Det er kun ms driveren der skal fjernes og toshiba driveren skal blive
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 07:50 #5
Gå ind i enhedshåndtering, højreklik på bluetooth og vælg egenskaber. Under fanen driver, vælger du "fjern driver".
Installer derefter driveren fra Toshiba.

Det kan være en god idé at fjerne bluetooth helt i enhedshåndtering først og genstarte. Så forsvinder begge drivere. Når der genstartes, installeres MS driveren selvfølgelig. Men den kan du fjerne og erstatte med Toshibadriveren som beskrevet ovenover.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. april 2006 - 09:56 #6
anonym - det er lidt svært at følge dit forslag, da den driver den viser når du går ind på BT enheden i enhedshåndtering, er toshiba driveren. Hvis begge drivere fjernes, der genstartes og windows installerer standard BT driveren, så fjernes den i enhedshåndtering, så skal der jo genstartes og windows vil igen installere standard driveren, eller hva?

Kan den evt køre med windowws standard driveren og så undlade toshiba driveren? Vil det give nogen forskel?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. april 2006 - 10:06 #7
Jeg var faktisk ikke klar over at windows vil genstarte når man vælger "Fjern driver".
Så kan jeg godt se at den bliver svær at følge :o)

"Kan den evt køre med windowws standard driveren og så undlade toshiba driveren? Vil det give nogen forskel?"
Det synes jeg da du skal forsøge. Der kan jo ikke være nogen konflikt når der kun er 1 driver installeret.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. april 2006 - 10:23 #8
ok prøver det, går lige lidt da jeg skal have fat på fyren over mail, han skal maile tilbage osv
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. april 2006 - 17:00 #9
makkeren med computeren er lidt sløv til at afprøve tingene, eller han er en travl mand, alt efter hvordan man ser på det ;)

håber i er tålmodige :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 17:18 #10
Han fandt selv ud af det.. Her er den virkeligt IT tekniske beskrivelse jeg fik "Jeg fjernede ingenting.. Rodede bare med det og pludselig virkede det" En super IT nørd kan i godt høre :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 17:18 #11
Hvis der er nogen der føler sig snydt for point så bare sig til, så finder vi ud af noget :)