Avatar billede klingedrengen Nybegynder
08. april 2006 - 09:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Log fil

Hej
Er der nogle der gider kigge denne log igennem
Min computer vil ikke starte op kun i fejlsikret tilstand...!!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 09:22:54, on 08-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\NY\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.heretofind.com/show.php?id=2&q=%s
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = mk:@MSITStore:C:\spe\start.chm::/start.html#
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Programmer\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CaAvTray] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility.lnk = C:\Programmer\D-Link\D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility\DWLGTI.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20020909/qtinstall.info.apple.com/qt505/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
08. april 2006 - 11:32 #1
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere den endnu.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
Kig denne vejledning grundigt igennem.
http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html
---------------------------------------
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.heretofind.com/show.php?id=2&q=%s
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = mk:@MSITStore:C:\spe\start.chm::/start.html#

---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer:
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\spe\
Filer:
<Ingen>
---------------------------------------
Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.
---------------------------------------
Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 03:00 #2
Hej Fromsej

Jeg er i fuld gang og kommer tilbage i mogen tidlig....
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 10:58 #3
Hej Fromsej

Her er hvad du spurgte om...!

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 99615
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 6
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 6
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 125 Kb/s
Scan time: 07:51:37

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:55:41, on 09-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\NY\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TosHKCW.exe] C:\Programmer\TOSHIBA\Wireless Hotkey\TosHKCW.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CaAvTray] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\CAVRID.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility.lnk = C:\Programmer\D-Link\D-Link AirPlus G+ Wireless Adapter Utility\DWLGTI.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.tdconline.dk/start
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20020909/qtinstall.info.apple.com/qt505/dk/win/QuickTimeInstaller.exe
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\ISafe.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2006 - 11:52 #4
Loggen er ren, men du kan stadig kun starte op i fejlsikret?

Prøv at sætte din XP-CD i drevet, klik på Start->Kør skriv så SFC /scannow og klik OK.(Bemærk mellemrummet mellem C og /)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 12:05 #5
hmm har desværre ikke nogen XP-CD..!
Er det den sidste mulighed.!
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2006 - 12:16 #6
Får du slet ikke valget, eller hvordan gør den helt præcist?
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 12:39 #7
hver gang den starter op i windows normal slukker den automatisk og genstarter og det gør den hele tiden. indtil man starter den i fejlsikret tilstand...
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2006 - 12:50 #8
Du har ingen XP-CD, hvordan er XP blevet installeret?
Hvis installationsfilerne ligger på din harddisk, så prøv SFC /scannow
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 14:24 #9
Firma computer..!
De ligger desværre ikke på harddisken.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2006 - 15:06 #10
Hmm, så bevæger vi os ud i noget jeg ikke er så vild med, må jeg indrømme.
Der må være en IT ansvarlig i firmaet, der kan hjælpe dig så.

Hvad vil der ske, hvis jeg ved en fejl fik fjernet noget vigtigt firmarelateret, det ville ikke være r e t smart, trods alt laver selv jeg fejl ind imellem ;-)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 15:15 #11
Jeg har selv ansvaret for denne computer, og da jeg selv betaler for diverse reparationer m.m. er det ikke noget problem, men hvis xp cden er eneste mulighed for at du kan komme videre er der jo ikke noget at gøre ved det, så må jeg jo desværre have "mulvarpen" op af lommen, men da i har kunne løse problemmer for mig før, prøver jeg altid lige om det er noget i kan klare..!
Tak for indsatsen, du får selvfølgelig dine point jeg ved bare ikke hvordan jeg giver dig dem..!
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2006 - 15:24 #12
Jeg får lige et par friske øjne til at kigge på det.
Du kan ikke give point før jeg har svaret, men vent lige til andre har kigget.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. april 2006 - 16:13 #13
Jeg har kigget lidt på problemet og er enig med fromsej i at der ikke rigtigt er noget i loggen.
Med hensyn til problemet, kan du evt prøve om du kan lave en systemgendannelse til et tidspunkt før dette begyndte. Det kan godt være vi så skal rense endnu en HiJackThis log, men hvis det kan få den i normal tilstand er det en lille pris at betale.

Klik start | programmer | tilbehør | systemværktøjer | systemgendannelse.

Skulle det ikke hjælpe, kan systemgendannelsen fortrydes samme sted.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
09. april 2006 - 23:10 #14
Hej igen
har prøvet systemgendannelse men den retter desværre ikke fejlen, jeg kan stadig kun starte op i fejlsikret tilstand..!
Avatar billede fromsej Praktikant
10. april 2006 - 17:49 #15
Så kommer du nok ikke længere uden en XP-CD.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
10. april 2006 - 22:56 #16
Jeg får fat i en XP CD så må vi tage den derfra.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. april 2006 - 19:22 #17
Så vender du bare tilbage, hvis det ikke ændrer noget.