Avatar billede pede123 Nybegynder
09. april 2006 - 13:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op med DVD-drev

hej !
Mit problem opstod for et par dage siden, da jeg startede min computer ville den ikke komme videre fra bootscreen (Loading windows xp) jeg prøvede at genstarte og gøre alt muligt, men den kom kun videre da jeg koblede met dvd drev fra.
Hvad kan problemet være?
Avatar billede ducks Nybegynder
09. april 2006 - 13:34 #1
Har du mulighed for at prøve med et andet DVD drev og se om den vil starte op med det i? Og prøv også at sætte dit DVD drev i en anden computer og se om den så heller ikke kan starte op.

Hvis det er tilfældet i begge ovenstående, så må det være dit DVD drev der er defekt.
Avatar billede pede123 Nybegynder
09. april 2006 - 14:41 #2
Hmm.. Kan jeg lige prøve, men den kan godt se mit dvd drev under opstart.
Avatar billede gunther Nybegynder
09. april 2006 - 15:55 #3
Prøv at fjerne dit DVD fra enhedshåndtering og genstarte så windows finder det
igen, der er måske sket en fejl.
Avatar billede pede123 Nybegynder
09. april 2006 - 22:49 #4
Jamen jeg kan slet ikke komme ind i windows med mit dvd drev sat til.
Avatar billede gunther Nybegynder
09. april 2006 - 23:02 #5
Nej men jeg forstod du kunne gøre sådan: Kablet tages fra DVD, winduws startes op, DVD driver
fjernes, windows lukkes. DVD kabel på igen, genstart.
Avatar billede pede123 Nybegynder
10. april 2006 - 10:41 #6
Ahh.. Jamen det kan jeg også.. *misforstod lige*
Avatar billede pede123 Nybegynder
10. april 2006 - 12:22 #7
Hmm.. Det hjalp med et andet drev..
Hvis du lægger et svar, ducks, så får du lige nogle point ;)
Avatar billede ducks Nybegynder
10. april 2006 - 17:19 #8
Svar.

Men nu er de heldigvis ikke så dyre mere, du kan endda få en god brænder (NEC) til under 300, så DVD-Drev koster nok ikke ret meget :)
Avatar billede pede123 Nybegynder
10. april 2006 - 19:10 #9
Hmm... Jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge..
Der er alle mulige +/- RW -R +R osv... Hvilken skal jeg vælge??