Avatar billede fotobob Nybegynder
10. april 2006 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Adgang til C5 hjemmefra

Hej

Ville det være muligt, at få adgang til C5 i firmaet, hjemme fra privatadressen?
Går ud fra at, der skal laves en VPN-tunnel. Er ret teknisk interesseret/mindet, så ville være interesseret i, at kaste mig ud projektet selv, selvfølgelig med lidt vejledning!

Lad mig venligst høre jeres kommenbtar til dette!
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2006 - 13:09 #1
Well, der er 2 muligheder...
1) Du kan åbne op for MS SQL porten så kan du kontakte Navision ligemeget hvor du er henne i verden - og ligegyldig hvilken maskine du er på - bare sålænge den har Navision installert. Men dette er bestemt ikke at anbefale, eftersom chancen for hackerangreb er meget stor!

2) Du kan købe en Cisco VPN konsentrator, og koble dig op gennem den. - dette er den mest sikre løsning du kan få.

//>Rune
Avatar billede fotobob Nybegynder
10. april 2006 - 13:31 #2
Rune -> OK. Hvor udbredt er det? og kommer det til at gå langsomt igennem nettet? internetforbindelsen på arbejder er 4000/512
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2006 - 13:40 #3
Det er meget udbredt - vi bruger det fx. her hvor jeg arbejder, og der er vi 15 mennesker sat på.

4 Mbit / 512 KBit er rigeligt, eftersom de udtræk der bliver lavet jo kun er ren tekst.

//>Rune
Avatar billede fotobob Nybegynder
10. april 2006 - 13:45 #4
Ok
Hvad koster sådan en Cisco VPN concentrator?
Avatar billede medions Nybegynder
10. april 2006 - 14:08 #5
Du kan prøve at ringe til Elbek & Vejrup, de ved meget om VPN og denne løsning.
Deres telefon nr. er 70202086 - du kan spørge efter en der hedder Jacob, han er ekspert inden for dette område...

//>Rune
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
22. april 2006 - 02:11 #6
Hej Fotobob...

Du behøver jo ikke ligefrem at købe en Cisco, da de jo ikke er de billigste...
Prøv at kigge på Zyxel... Zywall serien
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
14. maj 2006 - 22:42 #7
Juniper Networks 5GT med VPN koster under 5000,-
http://www.junipernetworks.dk
http://www.juniper.net/products/glance/nscn_5.html

Super produkt :-)