Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 16:05 Der er 46 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Outlook

Hej Alle

Jeg er ved at gen installere XP på grund af virus der ikke kan fjernes.

Da jeg har en del ting i min kalender samt mail vil jeg gerne kunne overfører/gemme dem....!! kan man det..!!

På forhånd tak
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:06 #1
find og gem *.pst filen / filerne, de indeholder mails, kalender osv.
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:08 #2
er såvidt jeg husker her (indsæt det i adresse linien i stifinder) C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Office
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 16:08 #3
Ja,
Først og fremmest gå til Mappeindstillinger->Fanebladet Vis->Vælg Vis skjulte filer og mapper og fjern fluebenet i "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Dernæst gå til C:\C:\Documents and Settings\"Dit brugernavn"\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Kopier indholdet.
Når du har geninstalleret Windows og Outlook lægger du filerne tilbage i denne mappe.
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 16:09 #4
For sent...
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 16:11 #5
Eller ikke helt...
Min sti er den rigtige...
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 16:11 #6
Selvfølgelig uden det første C:\
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:12 #7
C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Microsoft\OFFICE kan det som joryje skriver også være stien, kan ikke huske om det er i application data eller local settings mappen det er, men et af stederne er det ;)
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 16:14 #8
Hvis Office har installeret i standard mapperne burde det være min sti...
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:17 #9
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 16:20 #10
Her har du en opskrift fra Microsoft:
http://support.microsoft.com/?kbid=287070
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 16:22 #11
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 16:25 #12
Mange tak for hjælpen til jer alle
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 16:27 #13
Velbekomme :o)
Jeg fandt lige en mere i farten :o)
http://support.microsoft.com/kb/842987/da#kb1-5
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:27 #14
hvilken løsning brugte du ?
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 16:45 #15
Lige en ting mere...! hvad for et program skal jeg åbne .pst filerne med..!!
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:46 #16
efter du har installeret office igen, kopierer du filerne ind i samme mappe igen, eller vælger importer inde fra outlook (evt via post ikonet i kontrolpanelet)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 16:47 #17
Det står i guiden ;o)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 16:48 #18
skal jeg ikke åbne filerne men bare kopiere mappen..!!
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:50 #19
nej du kan ikke åbne selve filen, det er en database som outlook selv holder styr på
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 16:51 #20
ok, takker
Avatar billede never_mind Nybegynder
11. april 2006 - 16:54 #21
men hvilken løsning brugte du egenligt ?
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 16:55 #22
En blanding af det hele det var jo mere eller mindre den samme løsning i kom med...:-)
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 17:20 #23
Jeg må huske at begynde at smide et svar med det samme...
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 17:25 #24
Joryje jeg glemte faktisk dig, du skal også have point ..! hvordan giver jeg dig nogle..!
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 17:26 #25
Kan du ikke, ved mindre du opretter et nyt spørgmål...
Men det kan være lige meget.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 17:27 #26
Slevfølgelig skal du også have en del af kagen - du får 1/3 del af mine.
Et øjeblik :o)
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 17:29 #27
Ok, tak:-)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 17:30 #28
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 17:31 #29
Klingedrengen -> Du har allerede givet maks point. Vi finder ud af at dele dem internt :o)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. april 2006 - 17:42 #30
Ok tak
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 10:24 #31
Never mind -> Klingedrengen har givet udtryk for at joryje også skal have point. Se:
Kommentar: klingedrengen
"Joryje jeg glemte faktisk dig, du skal også have point ..! hvordan giver jeg dig nogle..!"

Du kender reglerne. Der er allerede givet max point. Opret et spørgsmål med point til joryje!
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 12:27 #32
anonym, du er ikke coadmin vel ? nej så bland dig udeonom, du siger jo selv det er ulovlig point overførsel.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:47 #33
Det er vel ikke ulovlig point overførsel, så længe der ikke gives over 200 p for et spørgsmål.
Det ville være ulovlig p-overførsel, hvis klingedrengen oprettede endnu et spørgsmål, for at give mig point, fordi han så dermed ville give over 200 point, for et spørgsmål.
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 12:48 #34
joryje, jo det mener anonym det er, det har han da skrevet flere gange
Avatar billede snowball Novice
12. april 2006 - 23:38 #35
1) Overførsler som i http://www.eksperten.dk/spm/702233 er der intet ulovligt i.

2) Som udgangspunkt må spørger selv sørge for at få uddelt pointene korrekt. Er der en bruger som burde have point, men ikke har fået det gundet en fejl fra spørgers side, er der ikke noget at gøre ved det. Det er helt fint hvis I kan klare det internt, men CoAdmins kan ikke tvinge en bruger til at aflevere nogle point han har modtaget for en korrekt løstning.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 23:54 #36
snowball dvs jeg kan godt se den klage imod mig pga det som værende afsluttet ?
Avatar billede boxer Nybegynder
13. april 2006 - 00:09 #37
Snowball -> Nu valgte du ikke at tage den pr. mail.

Nu er denne tråd nok ikke lige så heldig at henvise til, men jeg gør det alligevel:
http://www.eksperten.dk/spm/628972#rid5654420

Jeg citerer lige FSC:
"Jeg ved godt at jeg nok burde have kommenteret dette før, men det har tiden ikke været til - bedre sent end aldrig. Stop nu de "min t....mand er størst" diskutioner. Det er ene og alene spørger der vurderer hvem der skal have point. Hvis spørger gerne vil dele pointene (f.eks. hvis han/hun har lavet en fejl), så må han bede Boxer om at oprette et spørgsmål hvor han afleverer halvdelen. Dette skal selvfølgelig efterleves."

Læg venligst mærke til:
DETTE SKAL SELVFØLGELIG EFTERLEVES

Er reglerne ændret siden da? Eller er tolkningen bare afhængig af hvilken coadmin der behandler sagen?
Jeg synes ikke ovenstående kan misforstås!
Avatar billede snowball Novice
13. april 2006 - 00:18 #38
never_mind: Ja, den er også lukket.

anonym: Jeg, og en anden CoAdmin som jeg har snakket med om dette, har en anden mening end FCS, men det er selvfølgelig beklageligt at vi har set forskelligt på tingene.
Avatar billede never_mind Nybegynder
13. april 2006 - 00:20 #39
snowball tak, er lækkert at disse sindsyge klager bliver afvist ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
13. april 2006 - 00:32 #40
Snowball -> Jeg er enig.
Avatar billede levithan Nybegynder
13. april 2006 - 00:32 #41
never_mind
Det er da altid noget du får respons på tingene, jeg syntes tendensen pejer den anden vej. mon ikke det skyldes frivilligt arbejde. ja hvem ved.
Avatar billede snowball Novice
13. april 2006 - 00:37 #42
levithan: Din henvendelse skal nok blive behandlet!
Avatar billede levithan Nybegynder
13. april 2006 - 00:41 #43
snowball
tak for det. i burte nok overveje at give respons tilbage med at din henvendelse er modtaget osv så man ved at der sker noget istedet for at møde jerntæppet fra rusland. Det er iøvrigt meget brugt på andre sites
Avatar billede snowball Novice
13. april 2006 - 00:44 #44
levithan: Der er mange ting vedr. Eksperten der kunne gøres meget bedre. Desværre har IDG været meget tilbageholdende med at rette andet end de yderst kritiske fejl, men de er dog ved gøre de indledende øvelser til at lave forbedringer.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2006 - 03:28 #45
boxer>

Jeg tror at FCS har skrevet forkert. "Dette skal selvfølgelig efterleves" skulle
nok have været "Dette bliver uden tvivl efterlevet".

Alle ved vist at der ikke er krav om dette, men at det er kotyme at
den slags ordnes uden brok.

Et par referencer http://expfaq.1go.dk/?id=31#point_tilbage og
http://expfaq.1go.dk/?id=84#hvem_skal_have_karma (find selv relevante bullet)

Og det tror jeg godt at FCS ved, men nogen gange får man skrevet lidt hurtigt.

Nyligt eksempel på coadmin praksis http://www.eksperten.dk/spm/698592#rid6176014
hvor formuleringen er "...så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om han gør det"

Og normalt så er der heller ikke noget problem. Folk der har fået point tildelt ved
et uheld eller har fået tildelt for mange point ved et uheld plejer som sagt at
levere dem til rette ejermand.

Det er der en lang tradition for. Jeg vil tro at det sker over hundrede
gange om året.

Jeg undrer mig så meget over at det ikke er sket i dette tilfælde, fordi
never_minds karma antyder jo at det ikke er en ny bruger ...
Avatar billede boxer Nybegynder
14. april 2006 - 08:10 #46
arne ->

Jeg ved ikke hvad fcs kan have ment, men jeg ved hvordan jeg opfattede det.

Derfor kommentaren her:
Kommentar: anonym
Jeg kan godt se den lyder hård og kommanderende. Men det var ikke meningen at never_mind skulle blive ked af det. Det er beklageligt.
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. april 2006 - 08:33 #47
anonym ked af det ? LOL at du gider fortsætte, men hva kan jeg bringe lidt glæde i dit liv, så fint nok, fred være med det ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. april 2006 - 12:28 #48
Never_Mind, du er godt nok utrolig.
Opretter skriver klart og tydeligt at Joryje også skulle have haft point, når man husker lidt tilbage på dine tidligere profiler, og hvordan du råbte og skreg op hvis nogen havde fået point, du mente dig berettiget til, så burde netop DU da holde stien helt ren og dele som opretter tydeligt beder om.