Avatar billede klingedrengen Nybegynder
12. april 2006 - 11:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Outlook

Hej Alle

pga virus kan min computer kun starte i fejlsikret tilstand jeg har nu oprette microsoft outlook og overføret mails, kalender m.m. til den nye mail...!

Men jeg kan ikke sende mail fra den nye..! umiddelbart mener jeg man kan overfører email instillinger til den nye så jeg ikke behøver at starte forfra, men hvordan.!

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:02 #1
Hvis det du mener med overført er at du har overført pst-filerne, har du kun overført dine meddelelser og kalenderaftaler m.m. Du skal derfor stadig opsætte din konto med severoplysninger, brugernavn osv.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 12:07 #2
Kan du bruge Guiden Overførsel af filer og indstillinger på din gamle PC?

Start - Programmer - tilbehør - systemværktøjer og vælg Guiden Overførsel af filer og indstillinger.

Så kan du overføre dine indstillinger incl. de nødvendige kontooplysninger du snakker om.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:08 #4
Hvis du endnu ikke har geninstalleret, kan du gøre på følgende måde:
Gå ind i menuen Start->Alle Programmer->Microsoft Office->Microsoft Office-værktøjer->Microsoft Office 2003-guiden Gem mine instillinger. Følg guiden.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:10 #5
Så gemmer du indstillingerne for alle dine Office-programmer.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
12. april 2006 - 12:13 #6
Jeg kan godt bruge guiden "Overførsel af filer og indstillinger"
Men hvordan overfører jeg specifikke oplysninger omkring e mail..!
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 12:20 #7
Du vælger selvfølgelig at det er den gamle PC du sidder ved til at starte med.
Så vælger du hvilken placering oplysningerne skal gemmes på eller om det skal være direkte overførsel.
Til sidst skal du bare vælge både filer og indstillinger. Så får du også dine dokumenter, Internet Explorers foretrukne med.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:21 #8
Hvad med at bruge Microsoft Office 2003-guiden Gem mine instillinger? Den gemmer dine indstillinger til dine Office-programmer i en fil, som derefter kan bruges til at gendanne dine indstillinger når du har geninstalleret Windows, via samme guide.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:24 #9
anonym> Men han får da kun indstillinger til Windows med, ikke dem til Office?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2006 - 12:27 #10
Hovsa joryje, det tror jeg du har ret i. Jeg er ikke sikker men nu du siger det, gælder den guide vist kun Outlook Express og ikke Outlook.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:28 #11
Ja, så han er nødt til bruge Microsoft Office 2003-guiden Gem mine instillinger.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:34 #12
Lidt mere guide:
1. Når du har fundet guiden og startet den, skal du bare klikke på næste.
2. I dette trin skal du selvfølgelig vælge "Gem indstillinger fra denne computer" (Den anden valgmulighed skal bruges når du gendanner). Tryk næste.
3. Vælg en placering og et navn. Gem den f.eks. på dit skrivebord, så den er let at finde, og kald den f.eks. Office-opsætning 12-04-2006, så du let kan genkende den. Klik udfør.

Alle Office-programmer skal være lukket når guiden kører.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:38 #13
Filen brænder du selvfølgelig ned på en CD eller gemmer på et andet medie:-)
1. Når Windows og Office er reinstalleret starter du guiden igen og klikker på næste.
2. Her vælger du så Gendan tidligere gemte indstillinger på denne computer. Klik næste.
3. Find filen. Klik udfør.
Avatar billede joryje Nybegynder
12. april 2006 - 12:43 #14
Inden du gør dette og inden du starter Outlook for første gang efter reinstalleringen, skal du have lagt PST-filerne tilbage i mappen, du fik anvist i dit 1. spørgsmål. Overskriv filer hvis du bliver spurgt.
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 10:48 #15
Har du fået ordnet det?
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
13. april 2006 - 13:31 #16
Hej Joryje

Jeg har nu prøvet begge foreslag
Gem mine instillinger
Guiden Overførsel af filer og indstillinger.

Og der er intet der virker, problemmet er vel at det er ikke to computere men den samme bare i fejlsikret tilstand og jeg har ikke mulighed for at hente "e mail indstillingerne" fra den normale tilstand..!!!

Men jeg siger mange tak for indsatsen
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 15:29 #17
Guiden gem mine indstillinger er beregnet til at overføre melem baåde en gammel og ny eller til at sikkerhedskopiere. Grunden til at det ikke virker er sikkert at du kører i fejlsikret tilstand...

Vil du ikke have halvdelen af pointene anonym? Der var jo ikke nogen af løsningerne der virkede.
Avatar billede boxer Nybegynder
13. april 2006 - 16:34 #18
Nej tak - det er fint nok.
Du fik jo ikke sidste gang.

God Påske til Jer begge :o)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 16:36 #19
I lige måde:-)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
13. april 2006 - 16:57 #20
Tak i lige måde.