Avatar billede tct Nybegynder
12. april 2006 - 20:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer gået i sort

Hej

Problem:

Jeg "kom til" at slukke min bærbare computer uden at afslutte Windows korrekt, altså bare ved at holde "on" knappen nede. Problemet er nu at computeren er gået total i sort. Når jeg tænder den kan jeg høre den startet men der kommer slet ikke noget frem på skærmen. Det virker heller ikke hvis jeg sætter en ekstern skærm til.

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede tct Nybegynder
12. april 2006 - 20:36 #1
Det skal måske tilføjes at det er en compaq presario 1200
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2006 - 21:02 #2
Har du prøvet at taste F8 i opstarten og vælge "sidste bedst virkende konfiguration"

Nogle bærbare kan man taste F12 og derved få adgang til en skjult partition, som kan hjælpe en videre.

Ellers skriv igen

MVH

Jan C
Avatar billede tct Nybegynder
12. april 2006 - 21:07 #3
Skærmen er jo helt sort så det er lidt svært at vælge noget... Der sker heller ikke noget selvom jeg holder f8 eller f12 nede
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2006 - 21:40 #4
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, at du kan prøve, er følgende:

Fjern 220V forsyningen hvis den er tilkoblet og fjern batteriet.
(nedenstående passer til en Compaq armada, men håber at din er magen til)
Vend pc`en om på hovedet og se om ikke der er en "dæksel" med 2 skruer i venstre side, dem skruer du ud og løfter forsigtigt låget op. Nu skulle du kunne se et lille batteri, det fjerner du forsigigt i et minuts tid og samler det hele igen.
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2006 - 21:40 #5
Hvad hvis du sætter en ekstern skærm til?
Avatar billede tct Nybegynder
12. april 2006 - 21:55 #6
Att haverslev :

Umiddelbart ser det ikke ud på samme måde... Jeg prøvede at skille det lidt ad, men det ser ikke ud som du beskrev.

Att jacla:

Som jeg skrev i spørgsmålet har jeg prøvet at sætte en ekstern skærm til uden held!
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2006 - 22:00 #7
På forsiden af tastaturet, er der så nogle sorte "tapper" øverst i tastaturet ?
Ved f.eks ESC knappen, F4/F5, F8/F9 og F12, som du kan skubbe nedaf og vippe tastaturet op. Der kan det lille batteri også være på nogle modeller.
Avatar billede tct Nybegynder
12. april 2006 - 22:03 #8
Heller ikke det nej.
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2006 - 22:09 #9
Hmmm.
Selvom du ikke kan se noget som helst, så prøv at trykke på F10 under opstart, når den er blevet "stille" så trykker du på F9, når den igen er stille, så tryk på F10.

Hvis ikke det virker, så har jeg desværre Ikke flere forslag, og er herefter "over and out" ;O)
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2006 - 22:12 #10
Så må du nok regne med dit skærmkort er "stået af" når du skriver, at du kan høre PC arbejder. :-((
Avatar billede tct Nybegynder
12. april 2006 - 22:12 #11
Heller ikke det hjælper desværre... Ellers mange tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2006 - 22:44 #12
Ps. en sidste ting, du har vel ikke smækket skærmen "hårdt" i ? - vi snakker virkelig "bang hårdt" ?
Hvis ja, så sidder der et lille stik, i rammen til skærmen, som kan være gået fra hinanden.
For at komme til det, så skal du pille de gummipropper ud der sidder i rammen og under dem sider der skruer. Når de er fjernet, så "lirker" du ligeså stille rammen ud og derefter forsigtigt selve skærmen, så skulle kunne komme til stikket i bunden.
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2006 - 21:06 #13
Avatar billede tct Nybegynder
20. april 2006 - 21:41 #14
Jeg gav op og købte mig en ny bærbar!!
Avatar billede tct Nybegynder
20. april 2006 - 21:41 #15
Ellers mange tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
20. april 2006 - 21:44 #16
Ok, smid lige et svar selv, markere dit navn i venstre side og klik på acceptere.
Hermed er spørgsmålet lukket korrekt.
Avatar billede tct Nybegynder
20. april 2006 - 21:46 #17
Så skulle det være klaret