Avatar billede teamlh Nybegynder
14. april 2006 - 07:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Trådløs net virker ikke

Jeg har lige reinstalleret en acer aspire 3004wlmi, og til det formål hentede jeg driverne på acers hjemmeside.

Nu er det så at det trådløse netkort ser ud til at virke, men finder ikke noget trådløst net og den står 1 meter fra routeren så afstanden er det i hvert fald ikke.

Jeg har min egen aspire til at stå ved siden af og den kan godt??

Hvad gør jeg galt, for jeg er ret sikker på at det er mig...
Avatar billede teamlh Nybegynder
14. april 2006 - 08:03 #2
Problemet er faktisk at den ikke kan se noget net, som jeg ved er der og virker, da min egen bruger det
Avatar billede huset Praktikant
14. april 2006 - 08:09 #3
Du har ikke lukket ned for denne mulighed i din router?
Avatar billede teamlh Nybegynder
14. april 2006 - 08:14 #4
nej, routeren er kun sikret med adgangskode og andre kan godt se den.
Jeg har 4 pc'ere i huset og ingen andre har problemer og normalt når folk kommer forbi så kan de se netværket, men ikke logge på uden koden
Avatar billede huset Praktikant
14. april 2006 - 08:15 #5
I enhedshåndteringen, Højreklik det trådløse netværkskort, og vælg fjern.
Genstart.

Windows vil geninstallere kortet under genstarten.

Kan være det tricker den
Avatar billede teamlh Nybegynder
14. april 2006 - 08:19 #6
har prøvet det også

i dosprompt står der bare at mediet er afbrudt.

Jeg har forsøgt at reparere forbindelsen, men den skriver som fejl at den ikke kan oprette forbindelse til trådløse netværk
Avatar billede huset Praktikant
14. april 2006 - 08:21 #7
Virker det med en fast kabel mellem laptop og router?

Kan du pinge den?

Har du forsøgt via kontrolpanel selv at oprette en forbindelse
Avatar billede teamlh Nybegynder
14. april 2006 - 08:23 #8
ja den kablede forbindelse fejler ingenting

pinge? det ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre
Avatar billede huset Praktikant
14. april 2006 - 08:25 #9
Start>kør> skriv CMD og tryk enter.

Her skriver du ping tryke mellemrum og skrive ip på routeren.
Men det skal være når du ikke har ledning på.

Tjek lige disse af:

1) Det trådløse netkort reelt ikke understøtter WPA kryptering
2) Du ikke har installeret SP2
3) Konfigurationsprogrammet til kortet. Prøv evt at lade windows styre
dette. Det kan du aktivere således. Gå ind i start og vælg kør. Skriv
services.msc i feltet og tryk ok. På listen over tjenester højreklikker du
på automatisk konfiguration af trådløse enheder og vælger egenskaber. Sæt
starttypen til automatisk og tryk ok. Klik på start tjenesten i venstre
side. Hvis dette ikke løser problemet, så prøv at reinstallere driveren til
kortet.
4) At du ikke bruger den seneste driver til kortet.
Avatar billede krydset Nybegynder
14. april 2006 - 09:24 #10
er der slukket for netkortet på den bærebare, da jeg fik min bærebar kunne den heller ikke finde signal men fandt så ud af der var en "fly mode" indbygget. på min brugte jeg en F knap + F1
Avatar billede teamlh Nybegynder
14. april 2006 - 09:27 #11
det eneste jeg kan se her, er at jeg har installeret sp2, hvad kan det give af problemer.

når jeg pinger står der "modtagervært ikke tilgængelig"
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2006 - 11:08 #12
Måske du lige gad og svare på om du har tændt for det trådløse netkort?
Avatar billede teamlh Nybegynder
15. april 2006 - 07:13 #13
Umiddelbart vil jeg mene at det er tændt, men har kan ikke finde noget sted hvor det kan tjekkes?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2006 - 09:28 #14
Enten er der en knap på kabinettet der skal aktiveres, eller også aktiveres det ved en tastekombination - Fn + radiobutton.
Avatar billede teamlh Nybegynder
15. april 2006 - 18:25 #15
Jeg må kaste håndklædet i ringen og har kontaktet acer support - jeg kan ikke finde nogen måde at se om det er tændt eller ej, heller ikke nogle tastaturkombination som kan gøre det.
Men jeg takker for indsatsen - det var forsøget værd
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2006 - 20:19 #16
Kan din manual ikke hjælpe??
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2006 - 08:17 #17
husk at lukke så
Avatar billede teamlh Nybegynder
13. maj 2006 - 17:06 #18
Vil lige opsummere. Har snakket med Acer og denne model har en knap på forsiden som skal trykkes på og så blinker den når nk er tændt. Hvis nu andre skulle ende i samme problem
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. maj 2006 - 20:38 #19
Kommentar: john_stigers
15/04-2006 09:28:18 Enten er der en knap på kabinettet der skal aktiveres, eller også aktiveres det ved en tastekombination - Fn + radiobutton.

Så snup du da bare point selv....