Avatar billede adnb Juniormester
18. april 2006 - 15:22 Der er 1 kommentar

Kryptering af C5 vers 4.0 data på MS SQL 2005

Er der nogen, der har erfaring med at kryptere data til/fra C5 op mod MS SQL 2005? Aktuelt har jeg brug for at kryptere alle tal i lønmodulet, så ingen - selv ikke sa (system administrator) - kan aflæse andres løndata. I bekræftende fald; hvordan gør man?
Avatar billede Broholm Novice
18. april 2006 - 15:29 #1
Umiddelbart kan det ikke lade sig gøre. Jeg har i hvert fald aldrig set en option til det i C5 kernen. C5's interne kryptering bruger kun 8-bit, så den er ude af billedet...

Den eneste måde er at styre det via SQL rettigheder, men det vil kræve at system-administratoren ikke er system-administrator (:S). Endvidere kan C5 finde på at genoprette en tabel, hvor rettighederne så bliver nulstillet...