Avatar billede wiesemarc Nybegynder
19. april 2006 - 14:13 Der er 1 løsning

Apache med PHP, Perl, o.s.v.

Har nogle spm, omkring server sikkerhed, med PHP og Perl
Min server bruger proftpd m. mysql og brugerne har hvert deres id (ex. 10001 og op)..

Mit spm er, hvordan sikre jeg at ingen af brugerne kan kigge ud over deres biblotek rundt på server, med eventuelt perl eller php? Og hvordan kan jeg lave en filemanager som alle brugerne kan bruge til at redigere deres scripts og andre filer, det er ikke source code jeg spørger til, men hvilken løsning, da server skal være sikker og filerne har uid/gid for deres ejermand.

Grunden til disse besynderlige spm er at jeg er igang med at opsætte en gratis hosting server op, og skal have lavet et master system, som skal brokobles til alle serverne..

På forhånd tak.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
27. april 2006 - 07:55 #1
8 dage uden noget at komme efter !!!
Ikke et eneste svar..
Lukker