Avatar billede powerbart Nybegynder
24. april 2006 - 09:57 Der er 6 kommentarer

Hvorfor er "unzip" super langsom på XP?

Jeg skriver ikke dette spørgsmål, fordi jeg gerne vil starte en krig... Jeg skriver dette spørgsmål for jeg ikke forstår - og gerne vil have en fornuftig forklaring - jeg vil gerne forstå!
Så lad os holde en god kammertone, ikk'!

Den seneste periode har jeg brugt XP, hvor jeg skulle unzippe forskellige zip-filer (typisk filer på 30M til 60M med mange mindre filer)

Jeg 'højre klikker' og trykker 'Extract all' med den indbyggede XP-ting... Og så vil den gerne bruge ca. 20 minutter på 30M-40M zip-fil!!!!!
På min Linux-box der står lige ved siden af, og har dårligere hardware, tager samme operation ca. 15 sekunder.....

Hvorfor? ....
Og kan man fortælle windows noget med, "Jeg vil gerne have hurtig fil-oprettelse, og så må du bare indeksere bag min ryg senere..."

Prøv evt. denne zip: (Open source - java projekt - indeholder ikke virus)
http://oldwww.springframework.org/downloads/nightly/spring-framework-2.0-m2-with-dependencies-build.390-20060104.zip
24. april 2006 - 10:10 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2006 - 10:11 #2
Jeg bruger XP, downloadede filen, dobbelt-klikkede på den og 15 sek. efter var den pakket ud?
Avatar billede powerbart Nybegynder
24. april 2006 - 10:21 #3
Hvor kan man hente WinZip 9 ?

Og hvorfor er den indbyggede unzip-ting med XP så langsom?
24. april 2006 - 10:28 #4
01. maj 2006 - 07:40 #5
Status ???
25. maj 2006 - 23:16 #6
Status [2] ???