Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2006 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søger eksternt kabinet til 4 SATA diske

Jeg har svære problemer med køling af mine videoredigerings-harddiske og vil derfor gerne have et eksternt kabinet med SATA tilslutning, evt et "dumt" kabinet med et hul i bagsiden hvorigennem man kan føre SATA og powerkabler.

Er der nogen der kender til sådanne kabler evt ved hvor de kan købes eller hvor man kan få reservedele til dette?

Jeg har overvejet

1) at lave et simpelt stativ og sætte en blæser i en kasse med dette (primitivt, men formentligt effektivt. Til dette skal jeg kende kabinet og stativkomponenter.

2) at sætte 4 harddiskskuffer i et minikabinet. Skufferne kan jeg skaffe, men hvor finder man et kabinet der kun er beregnet til 5,25" enheder og ikke en hel PC?

Hvis nogen kommer med det helt rigtige svar tildeles alle point til denne. Ellers fordeles de mellem de brugbare komponent-svar.

Baggrund: Jeg har en videoredigerings-PC med 4 SATA drives, de tre af mærket Maxtor. Efter 15-25 minutters drift når diskene omkring 55C hvorefter jeg ikke tør køre med dem længere. Temperaturen måles hva SMART programmet HDDLife og er verificeret ved direkte måling en enkelt gang. Kabinettet har ekstra blæsere men dels larmer disse meget da det er 8cm blæsere, dels har de ikke nok virkning. Jeg ønsker at kunne anvende 12cm blæsere i det eksterne kabinet (eller skuffer med indb. blæser).
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. april 2006 - 12:44 #1
du kan købe køling til de enkelte hdd
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=260&Parent=25&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction578=0&Sorted578=&Submit.x=20&Submit.y=8  her er lidt at vælge imellem

denne her har plads til 2 stk 5.25 enheder, men hvis det er til hdd´s skal det da være 3.5 tomme, eller hva?

eller sådan en her der laver 3 stk 5.25 slots om til 4 stk 3.5 slots med køling.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94135

eller en 2 5.25 til 3 3.5 med sata
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134204
Avatar billede cstern Nybegynder
24. april 2006 - 12:49 #2
Ja, det skal naturligvis være 3.5" - tak for korrektionen.
3-4 enheden ser interessant ud.

Jeg er stadig åben for flere forslag.
Avatar billede cstern Nybegynder
03. maj 2006 - 11:22 #4
Jeg har valgt en monteringsramme á la den der er vist i det andet link ovenfor. Jeg har ikke bygget det op endnu, men det tror jeg vil virke.
Dr. Gonzo, kan du ikke lige svare så du kan få points?
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. maj 2006 - 12:24 #5
boing