Avatar billede pistolpalle Nybegynder
24. april 2006 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min computer genstarter i utide

Hej

Min computer genstarter i utide, ved ikke hvornår men det sker pludseligt!

Mange af programmerne jeg kører lukker også ned med at den har lavet en ulovlig handling osv.

Hvad skal jeg gøre???

Hjælp hjælp hjælp
Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 17:58 #1
Hej.
Har du tjekket din CPU temp. ?

Det kan muligvis være problemet, når den bliver for varm lukker den ganske enkelt ned.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
24. april 2006 - 17:59 #2
Den føles ikke varm og den står hvor den plejer

Jeg tror mere på at det er noget virus
Avatar billede TRoXa Novice
24. april 2006 - 18:03 #3
Det lyder som om det er på tide at få geninstalleret maskinen. Dog inden da prøv med følgende ting:
1. Kør antivirus 100% på alle filer på systemet.
2. Kør Antispyware/adaware (fx ad-aware programmet) og sørg for at tjekke alt.
3. Kig i dine installerede programmer i kontrol panel, og så tilføj/fjern programmer og fjern alt hvad der ser mistænkeligt ud og evt hvad du ikke har brug for.
4. Kør en scandisk eller ligende værktøj og tjek din harddisk for evt fejl.
5. Hvis ingen af de her trin hjælper så ser jeg ingen anden udvej end at geninstallere maskinen og fortsætter det kan det være at enten ram eller harddisk er ved at stå af eller ihvertfald er blevet defekt.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2006 - 18:03 #4
Check dine ram
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2006 - 18:05 #5
Start -> kør -> skriv -> DXDIAG -> OK og se om du får fejlmeldinger der
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2006 - 18:06 #6
Og endelig kør en "chkdsk /r"
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. april 2006 - 19:34 #7
Og følg vejledningen her -> http://www.eksperten.dk/artikler/954