Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 18:03 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Net forbindelse forsvundet

Hejsa.

Min net-forbindelse er forsvundet, efter jeg har installeret mit nye antivirus program. Programmet hedder KasperSky, og skulle efter sigende være det bedste på markedet.

Efter installationen har jeg ikke forbindelse til mit netværk, hverken LAN eller Internet. Hvad gør jeg i sådan en situration??

Tak for hjælp.

Mvh
Marc
Avatar billede kim Nybegynder
24. april 2006 - 18:07 #1
er der en firewall med i programmet ?
Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 18:13 #2
Ikke hvad jeg umiddelbart ved. Tror det ikke.

Jeg har en anden firewall (Sygate)
Avatar billede levithan Nybegynder
24. april 2006 - 18:20 #3
prøv at deaktivere din firwall og KasperSky og se om det virker. mit umiddelabre bud er at firewallsne blokkere hinanden eller en af den gør
Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 18:27 #4
Ingen forskel.
I forbindelsstatus står der ved Adresse type: Automatisk privat adresse, og der skulle jo helst stå "tildelt af DHCP". IP-adressen er en eller anden lokal, og der skulle gerene stå den IP som jeg har fået tidelt af min router. (gør der ikke)

Andre forslag?
Avatar billede TRoXa Novice
24. april 2006 - 18:28 #5
http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=897 <-- der kan du finde noget nytttigt information om netop dette problem, som de godt er kendt med. Det står på engelsk. Kan selvfølgelig smide det hele herind, men nemmere for os begge at jeg smider det link :)
Avatar billede TRoXa Novice
24. april 2006 - 18:29 #6
Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 18:39 #7
Hej
Jeg har ikke den linje inde i Indstillinger som hedder konfigurer Real-Time protection.
Det skal siges, at det er den danske version jeg har af programmet.

Mvh
Marc
Avatar billede TRoXa Novice
24. april 2006 - 18:54 #8
Har desværre ikke selv programmet, men indstillingen er der ihvertfald et eller andet sted under indstillinger. Kiggede lige på den danske kaspersky side og der stod følgende, men er også til engelsk kaspersky af en eller anden grund.

Mit Internet virker ikke efter jeg har installeret Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0?

Muligvis er Kaspersky Anti-Virus Personal - som har en mindre indbygget firewall - i konflikt med din anden firewall. Du kan slå Kasperskys fra på følgende måde:

1. Åbn Kaspersky Anti-Virus.
2. Klik på Settings.
3. Klik på Configure Real-Time Protection.
4. Klik på Troubleshotting.
5. Sæt flueben i Disable protection against network attacks.
6. Sæt flueben i Do not enable protection against network attacks at the system startup.
Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 19:07 #9
Hej
Jeg har tilsyneladene forbindelse igen, efter jeg deaktiverede de par ting.

Tak for hjælpen.
Avatar billede TRoXa Novice
24. april 2006 - 19:27 #10
Det var da så lidt :) godt du er kommet på igen :)
Avatar billede far_mand Nybegynder
24. april 2006 - 20:03 #11
:-)