Avatar billede tornoe Nybegynder
25. april 2006 - 19:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort eller comp stopper ved i spil

Hej jeg har et problem!

Når jeg begynder at spille spil, som kræver noget grafisk går min computer i stå, forstået på den måde at det er lige som om skærmen bare slukker, men maskinen stadig kører. Det sker ikke hvis jeg spiller CS, men ved Call of duty 2, Age of empires 3 og GTA SA sker det.

Umiddelbart virker det ikke som om grafikkortet bliver for varmt, det ligger på omkring 50 når jeg får startet op igen, det samme gælder cpu osv.

MIt system burde kunne klare spil som disse, så jeg kan ikke helt forstå hvad der er galt, om det er drivere, om jeg skal finde anden køling eller hvad??

Specs:
P4 2800mHz
1024 mb ddr-ram
geforce 6600gt 128mb ram
Asus P4P800

Håber nogen har en ide?!
Avatar billede jacobschmidt Nybegynder
25. april 2006 - 20:29 #1
hent evt. ny driver fra www.guru3d.com og sørg for at køle skidtet godt nok ned. Zalman har fed cooler til billige penge til det gfx.
Avatar billede tornoe Nybegynder
25. april 2006 - 21:26 #2
jeg har hentet nyte drivere fra Nvidia, men kan da godt lige kigge på de andre hvis det er bedre.. Den bliver omkring 60 grader, umiddelbart synes jeg ikke det virker voldsomt, men har også kigget lidt på en ny køler, men er det den eneste mulighed
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. april 2006 - 22:07 #3
Som jacobschmidt siger er det en mere kapabel køler der skal til. Zalman's VF700Alcu er suveræn og nem at have med at gøre. Det ta'r under 10 min. at montere den. At kortet "kun" er på 50 efter en genstart kan du ikke bruge som en rettesnor for at det så ikke bli'r meget varmere under spil. I windows hvor 3d maskinen bliver slået fra vil temperaturen altid være noget lavere. De Asus 6600Gt jeg i sin tid brugte i et SLI system nåede nemt op over 90. Så var der til gengæld også dømt genstart med sort skærm.
Avatar billede tornoe Nybegynder
25. april 2006 - 22:39 #4
Okay jeg finder en ny køler.. men jeg har altså også stoppet op i et spil, og kigget på temperaturen, og der har den været omkring de 60..
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 02:09 #5
mit 9600XT oc 535/335 bliver 60 grader hvis jeg spiller en time eller 4, min cpu 3.7 ghz oc ligger på 41 grader efter 4 timers spil, så det kan godt lyde som om du har varme problemer.. ved idle ligger gfx på 38 grader og cpu på 28 grader
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 02:11 #6
driverne burde ikke være problemet da du kan spille cs, tror klart det er varme, har du prøvet at rense alle blæsere osv i kabinettet? cpu blæser, psu blæser, gfx blæser, derefter evt køre med siden pillet af kabinettet?
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 02:12 #7
øhhh 535/670 skulle der stå...... det er jo ddr ram he he
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. april 2006 - 15:19 #8
Du har nok samme fejl som flere millioner menesker har, nemlig en microsoft opdate som ikke dur...

læs om den her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26421

Det kan selvfølgelig være din cpu, der bliver for varm. Den standart køler som følger med cpu'en er for det meste ikke nok , til spil. Zalman cu9500 er den bedste der findes, så længe vi ikke sakker om vandkølning osv http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153942 men det er ikke alle kabinetter hvor den kan være i.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 15:26 #9
min standard box køler til P4 holdte da min cpu fint kølig selvom den er oc med 720 mhz og jeg spillede i flere timer, så det er ikke helt korrekt at det ikke er nok med boxkøler, at den larmer som en jetjager er så en anden sag..

har selv sat denne fætter her i http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104948 super nem at montere og meget støjsvag.. cpu temp idle 28 grader, cpu temp load 41 grader. Prøv at rense alle blæsere og køle elementer og så prøv at køre uden siden på kabinettet
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. april 2006 - 16:33 #10
Jp, boxed køler , kan bruges, men cpu'en bliver varm, om med bare lidt støv , så er den ikke god nok. Jeg plejer at sige at den er god nok, de første 3 måneder.

At folk oc siger ikke ret meget, hvis cpu'en dermed blev 65 grader eller mere, fordi , når cpu'en bliver for varm , så bliver den bremset. Jeg har hørt om oc cpu'er som var overclokket så og så meget , men den ydede mindre end non oc cpu , pga varmen.
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. april 2006 - 16:34 #11
kølning giver stabilitet!
Avatar billede tornoe Nybegynder
26. april 2006 - 16:56 #12
Okay der er blevet skrevet en del siden jeg sidst lige har tjekket:

Men jeg har prøvet at rense for støv og det hjalp en smule, så jeg tror folk har ret i det med kølingen, min plan er nu at købe ny køler til gpu og virker det ikke køber jeg til pcu. Jeg tror ikke det er et problem med en update for det er kun i enkelte spil, og det er ikke sådan programmet stopper med at svare, hele compen går i stå, lyden looper eller hvad man kalder det, når man hører den samme lille stump lyd gentages indtil jeg slukekr for selve maskinen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 17:49 #13
prøv at installer nyeste driver og geninstaller directX 9.0c
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. april 2006 - 17:52 #14
husk at slette den gamle driver først
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 11:59 #15
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons, ellers får vi jo aldrig løst problemet :)
Avatar billede tornoe Nybegynder
24. maj 2006 - 15:33 #16
Sorry jeg ikke lige har fået svaret, men det skyldes at jeg har planer, som skrevet, om at købe nye kølere, men økonomien har ikke lige været til det, så jeg har ventet lidt, men regner det med de bliver købt inden for den nærmeste fremtid
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2006 - 15:39 #17
ingen problem, der gik bare noget tid, så må man lige ruske lidt op jo :) skriv hvis du vil have forslag til kølere
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. juni 2006 - 10:26 #18
Feedback??????
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:35 #19
Mon ikke det var en ide med noget feedback eller få afsluttet spm, vi hjælper ikke for sjov