Avatar billede martinmc Nybegynder
30. april 2006 - 12:35 Der er 7 kommentarer

Strømsvigt - Fejlkoden: 32768

Efter min far slukkede min computer på stikkontakten har den ikke ville starte. Når den tænder kommer den med fejl om at den muligvis har været udsat for strømsvigt, og så kan jeg vælge fejlsikret tilstand eller at starte som den sidst virkede, eller bare starte normalt. Ingen af dem virker. Når den kommer til det det skærmbillede lige inden Windows åbner, så genstarter den igen.

Jeg har så prøvet og smide min Windows XP cd i, for at ville reparere/formatere. Men den kommer med en fejl når den er ved at boote fra cd'en.

Fejl:

Filen \i386\biosinfo.inf kunne ikke indlæses
Fejlkoden er 32768

Installationen kan ikke fortsættes. Tryk på en tast for at afslutte.

Hvad er det for en fejl, og hvad gør jeg? :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
30. april 2006 - 12:45 #1
kør en repair af windows, i med din install skive, og første gang den spørg om repair, går du videre, det er færst når du skal vælge om du vil installere XP, du skal vælge repair.
Avatar billede martinmc Nybegynder
30. april 2006 - 12:47 #2
Tror du har misforstået hvad jeg mener :)
Jeg HAR sat skiven i, og så kommer den med det der "Tryk på en tast for at boote fra cd" Jeg trykker så på en tast og den kører en masse ting i gennem, og så er det der fejlen kommer. Så jeg når slet ikke så langt så jeg kan vælge repair.
Avatar billede never_mind Nybegynder
30. april 2006 - 12:49 #3
rens skiven, hvis den ikke er ridset, beskidt eller på anden måde ikke 100% ok, prøv med et andet drev, da det så tyder på en slidt laser.
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2006 - 12:53 #4
Tryk på Delete i opstart, når du så er kommet i bios menuen - klik på F9 for at load default / optimized settings, tryk på F10 for at save/gemme ændringene med Y/J.
Herefter genstarter den og udfør dette:
Genroprettelseskonsol i xp:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede martinmc Nybegynder
30. april 2006 - 12:56 #5
Jeg prøver lige begge jeres forslag og vender tilbage.
Avatar billede haverslev Novice
30. april 2006 - 12:59 #6
PS glemet lige:
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2006 - 12:59 #7