Avatar billede fjollerik Nybegynder
02. maj 2006 - 11:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

brugere på mit webhotel, hvordan?

Hvordan kan jeg få noget brugerlogin til min hjemmeside?
jeg kunne godt tænke mig og prøve og eksperimentere lidt med noget brugerlogin til min hjemmeside.. har i nogle forslag?
jeg har intet så jeg skal bruge noget at starte med... håber i forstår mit spørgsmål for jeg tror selv jeg er forvirret hehe
Jeg ved ikke engang om mit spørgsmål er i den rigtige kategori :/
Avatar billede giorgio Nybegynder
02. maj 2006 - 13:16 #1
skal det på en eksisterende side? eller skal den laves helt forfra? og i så fald hvilket sprog snakker vi :)

Jeg benytter selv joomla som er et opensource CMS system som har login. Det er en komplet hjemmeside, og der findes rigtigt meget forskelligt til det system som ex. Kalender, nyhedsbreve, gallerier og meget meget mere.

Du skal jo tænke på at et login er jo ikke bare et login, skal der være forskellige rettigheder m.m. det håndtere joomla også og det er let at arbejde med.
Avatar billede phpn00b Nybegynder
02. maj 2006 - 15:50 #2
Jeg kan fixe et brugersystem, men det kræver at du siger hvad en bruger skal kunne. Sende post til de andre brugere? Chatte i en text-chat ? Eller hvad skal de kunne? Og skal der være admin funktioner?
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
02. maj 2006 - 17:40 #3
Hvorfor ikke bare bruge Htaccess ?
Avatar billede fjollerik Nybegynder
03. maj 2006 - 07:58 #4
phpn00b.. jeg tænkte at det skulle være lidt samme stil som http://nsekstra.dk/
hvis du trykker på brugere ude til højre og klikker på en af brugerene.. så kan man se nogle forskellige ting.. og synes der er noget spec. derinde.. nemlig den som hedder "NsE online tid" så nå man er logget ind kan man se hvor mange timer man har været online og at man er online når den er logget ind... kan det laves :/  ?
og så skal man kunne sende post til andre.. tja jeg ved ikk helt.. bare sådan nogle standard ting ellers.. en text-chat behøves ikke..
Avatar billede showsource Seniormester
03. maj 2006 - 08:23 #5
Måske du kan bruge det her:
http://users.showsource.dk/
Avatar billede fjollerik Nybegynder
03. maj 2006 - 09:08 #6
Ohh yeah.. tror lige bestemt det er det jeg leder efter showsource
jeg prøver det lige ;D
Avatar billede fjollerik Nybegynder
03. maj 2006 - 10:02 #7
showsource - kan du sige mig hvorfor siden er blank når jeg har smidt tingene på siden.. jeg tror jeg har lavet det rigtigt nemlig...
http://yellowside.dk/login/index2.php
Avatar billede showsource Seniormester
03. maj 2006 - 10:33 #8
I settings.php, bruges ini_set() til at "disable" alle fejlmeddelser.
Prøv at udkommenter den, eller bedre, sæt den til E_ALL for at få alle fejlmeddelser.

Og kik her:
http://yellowside.dk/login/create_table.php
Avatar billede fjollerik Nybegynder
03. maj 2006 - 10:56 #9
altså sådan her?
    // ViS INGEN FEJLMEDDELSER
    ini_set('error_reporting', E_ALL);
Avatar billede showsource Seniormester
03. maj 2006 - 11:09 #10
jeps
Avatar billede fjollerik Nybegynder
03. maj 2006 - 11:12 #11
jamen nu skete der noget.. men hva er det som er galt?
http://yellowside.dk/login/index2.php :(
Avatar billede showsource Seniormester
03. maj 2006 - 11:24 #12
I settings.php skal $base_path skal defineres korrekt.
Til en start!
Men kik på variablerne, og ret dem til så de passer til dit brug.

$base_path = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"];

vil ofte virke.

Og HUSK at ændre

$control_value = "abc";

så der ikke laves ændringer via create_table.php
Avatar billede showsource Seniormester
03. maj 2006 - 11:28 #13
Og en lidt mere overskuelig måde at kikke i settings.php:
http://users.showsource.dk/install.php?dir=users/includes&file=settings.php
Avatar billede fjollerik Nybegynder
01. juni 2006 - 08:42 #14
showsource smider du ik svar ;D
Avatar billede showsource Seniormester
01. juni 2006 - 08:50 #15
ok