Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
02. maj 2006 - 18:30 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

danskrap.dk - ASP-fejl

Hej!

Jeg har et seriøst problem. Jeg kan ikke besøge danskrap.dk da jeg får denne fejl:

Microsoft VBScript runtime  error '800a0009'
Subscript out of range: '[number: 1]'
/ip.asp, line 36

Umiddelbart ille jeg tro at det var en serverfejl - altså en fejl på deres side. Men flere af mine kammerater kan sagtens besøge siden? Hvordan kan det være? Kan det være min VBScript engine der er fejl i?

Jeg har ikke så meget forstand på ASP (er mere til php), men jeg ville som sagt tro at dette var en srverfejl - og en søgning på Google bekræfter mig i den tro. Men hvorfor opstår fejlen så kun på min computer?

På forhånd tak for hjælpen.

Vh. LaustDeleuran
Avatar billede apo Praktikant
02. maj 2006 - 18:37 #1
Jeg kan godt besøge danskrap.dk - Prøv igen, og se om du kan besøge sitet nu...
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
02. maj 2006 - 18:40 #2
Det er jo det jeg siger, for ... Andre kan godt besøge den men jeg kan ikke. Jeg får stadig samme fejl.

Microsoft VBScript runtime  error '800a0009'
Subscript out of range: '[number: 1]'
/ip.asp, line 36
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2006 - 18:43 #3
at bedømme ud fra filnavnet kunne det måske have noget med indsamling af brugerdata at gøre (ip-nummer eller lignende) - og hvis du af en eller anden grund har spærret for det de forsøger at samle ind og de ikke har taget højde for dette vil der komme sådan en fejl.
Avatar billede apo Praktikant
02. maj 2006 - 18:44 #4
Jeg kan ikke lige huske hvad fejlen 'Subscript out of range' betyder.

Men ved et umiddelbart gæt kan det måske være at ip.asp forsøger at logge din ip-adresse men, at noget går galt når du besøger sitet.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. maj 2006 - 18:45 #5
Kan se siden med både IE 6.0.2 og FireFox 1.5.0.2
Avatar billede apo Praktikant
02. maj 2006 - 19:01 #6
Ud fra en søgning på 'subscript out of range' her på E, ser det ud til at være en fejl i ASP-koden. ASP-siden forsøger at behandle en værdi, der ikke opfylder de definerede kriterier (formentlig din IP-adresse).

Da man ikke kan se ASP-koden (da ASP er server-side) er det umuligt, at sige noget om hvad der går galt. Men efter som, du ikke kan besøge sitet og vi andre kan, kunne det tyde på at ASP-koden ikke kan behandle din IP-adresse (et gæt).

Sidder du bag en særlig firewall? Jeg har læst et sted, at hvis man sidder bag en firewall eller en router på et netværk så sendes der en speciel IP-adresse.

Hvis ASP-koden er sat op til kun at logge/behandle bestemte IP-adresser kan det ligge til grund for problemet.

Prøv at kontakte danskrap.dk fra en anden PC, og gør dem opmærksom på fejlen.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. maj 2006 - 19:06 #7
Subscript out of range betyder at den bruger at tilgå en værdi i et array, men at arrayet ikke er stort nok.

I det her tilfælde prøver den at tilgå myArray(1), men da det array der bliver generet kun indeholder en plads i arrayet altså myarray(0) så fejler den, så det er tydeligt en fejl fra programmørens side, at der ikke er taget højde for dette.
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
03. maj 2006 - 09:09 #8
noob2003: Ja, jeg kan også se siden fra andre computere med begge browsere - men ikke på min egen, ikke med nogle af browserne.

Apo, ttopholm, keysersoze: Ja, for mig ligner det også en fejl på deres site - det kan altså formodentlig ikke være min VBScript engine der fejler. Jeg prøver lige at findeu d af det med firewallen (da det lyder plausibelt da jeg lige er flyttet på kollegie) og snakker så med danskrap.dk.

Indtil videre må jeg så vendte tilbage. Hvis i finder et guldæg, så post det lige asap. Ellers må i lige poste et svar hver (apo, keysersoze, ttopholm) og så kan jeg lige fordele pointene mellem jer.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. maj 2006 - 10:58 #9
Svar.. har du prøvet at køre igennem en proxy eller sådan bare for at prøve det.
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2006 - 17:53 #10
svar :)
Avatar billede apo Praktikant
06. maj 2006 - 16:36 #11
Et forsinket svar herfra :-)
Avatar billede apo Praktikant
06. maj 2006 - 16:40 #12
... Ingen guldæg herfra. Mit eneste bud er at ASP-siden ikke kan behandle din IP-adresse ud fra de angivede kriterier.

Har du kontaktet danskrap.dk?