Avatar billede dmg Nybegynder
05. maj 2006 - 20:45 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Vil ligge øverst på google

Kære eksperter.

Jeg har fået til opgave at bringe en hjemmeside til tops på google... Jeg har været inde på artiklerne "http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/?sort=Karakter&order=desc&cat=Generelt-IT/Soegemaskiner/&arakter&sc&cat=Generelt-IT/Soegemaskiner/" og downloadet det meste men syntes meget af det forvirre lidt..

Ham jeg kender der ejer denne hjemmeside, er blevet tilbudt af et firma at betale $140 hver måned og så vil de gøre en masse for at han kommer så højt op som muligt. Men har lidt på fornemelsen, de er nogle hustlere... :-)

Hvis du i google "engelsk version" prøver at skrive "pearls" som søgeord... kommer der ca. 40 millioner resultater frem... vi vil gerne ligge øverst i resultat området og også ude i siden som sponsered links... Er der nogen der kan hjælpe med denne opgave... Vi hoster ikke selv webserveren, men havde håbet der fandtes et firma eller smart person :-) der ville hjælpe os.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2006 - 20:59 #1
start med at læse disse artikler

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

og stil derefter spørgsmål til det du ikke forstår
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 21:51 #2
Lige noget der er værd at tænke over: http://www.computerworld.dk/art/32605?a=search&i=0
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2006 - 22:10 #3
God artikel James, man skal dug være opmærksom på at artiklen er fra febuar og at BMW var bannet i 3 dage, hvorefter de kom tilbage
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 22:14 #4
ja BMW kom tilbage, fordi de slettede alle deres skygge sites......
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 22:18 #5
Avatar billede dmg Nybegynder
06. maj 2006 - 10:47 #6
Ok... så jeg har fundet ud af, at jeg ikke skal submitte til google.com, men istedet til http://www.dmoz.org sådan at google finder mig. Men mht søgeord osv... er jeg lidt lost... man bruger da stadig meta-tags på de forskellige sider ik?
Avatar billede madx Nybegynder
06. maj 2006 - 13:36 #7
For at skære ind til benet: Man kommer ikke sådan lige frem på side 1 på Google - og slet ikke indenfor en competion på 40 mio.

Du og din ven skal være realistiske omkring jeres mål - og de ressourcer der er til det. Jeg har brugt ml. 3 mdr. og 2 år på at rykke op på side 1 i toppen på en stak søgefraser med en competions på +10 mio. samt en masse knofedt.

Mvh. sponsorlinks - også det er tungt, for med den konkurrence du beskriver vil ordene som regel være ret dyre. Så skal der være forretning i det skal du være dygtig købmand til at optimere på dine annoncer. Adwords er både meget let at komme i gang med, men også dyrt hvis ikke man er god til at optimere på annoncerne.

Summasumarum er det kun en ringe start at læse ellers udemærkede artikler.

I den konkurrence skal du have rigtig godt indhold, meget af det, mange stærke indgående links med rette tematisk indhold og et søgemaskinevenligt website - men så kan det også godt lykkes, efter 1 års tid eller mere
Avatar billede madx Nybegynder
06. maj 2006 - 13:40 #8
glem de er firmaer, der lover guld og grønne skove for en slik, i bedste fald er det harmløst i værste fald er I seriøst ude i tovene

det var iøvrigt et dansk seo-firma der sendte enten BMW eller Porche ud i tovene
Avatar billede rejsernu Nybegynder
18. maj 2006 - 23:26 #9
Hej Dmg

jeg vil gerne give dig en hånd med at nå dit mål du kan skrive til mig på
info@fastad.dk

Hilsen
Lars
Avatar billede clsc Praktikant
16. juni 2006 - 19:10 #10
DMG,

Det eneste ærligt og fair svar du kan få er, at det med at udlove 50 eksperten-points for at ligge i top 10 på ordet "pearls" svarer lidt til at sige at du vil sige pænt tak hvis jeg kom og forærede dig en stor sæk guld, VM-titlen i fodbold og en plade med dit navn på Broadway.

US$140 per måned for denne ydelse er alt alt for billigt, det er ganske rigtigt nogle hustlere.

Med andre ord: Glem det.

Og de artikler du kan læse.. du kan læse fra nu af og de næste tre år uden at komme i top ti for "pearls".

Med hensyn til at ligge ude i siden som sponsorerede links er det til gengæld helt utroligt nemt:

https://adwords.google.com/select/

1) Du melder dig simpelthen til hos Google som annoncør,

2) skriver dig op til de relevante ord, og

3) fortæller hvor meget du har lyst til at betale pr klik til dit site.

Så nemt er det.
Avatar billede dmg Nybegynder
25. august 2010 - 23:15 #11
Hej alle.
Undskyld for at vare saa langsom til at svare.
I har alle ret i jeres kommentarer.

Jeg gjorde som CLCS sagde saa vil udele points til ham.
Avatar billede dmg Nybegynder
25. august 2010 - 23:16 #12
Efter nermere kig. Points uddelt til alle.