Avatar billede da_kbaz Nybegynder
07. maj 2006 - 23:29 Der er 2 kommentarer

Søgefunktion: Kriterier med mulige afvigelser.

Hej Eksperter,

Jeg forsøger at lave en søgemaskine, der kan søge blandt boliger i min database.

Man kan i min søgeform angive en lang række kriterier for boligen. Dette er forholdsvist nemt at lave, men lad os antage at en bruger har angivet lidt "for mange" kriterier, og der derfor ingen resultater er, så vil jeg istedet for at fortælle brugeren dette, give dem en liste over boliger der delvist opfylder deres søgning. Dvs kriterier med mulige afvigelser!

Hvordan gøres dette? Og hvordan gøres det bedst?

Jeg bruger PHP 5.x og databasen er MySQL 4.x.

Håber I kan pejle mig lidt ind på det rette spor, da jeg er lidt i vildrede mht hvordan det skal gribes an.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2006 - 23:32 #1
Er det ikke et PHP "problem"?
For eksempel:
hvis antal poster der returneres = 0
  lav ny forespørgsel med færre kriterier..

Det lyder som noget PHP halløj, så du skal nok over i PHP kategorien:
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

Ved flyt af spørgsmål:
Husk at MARKERE dit navn i boksen til venstre, og klikke på ACCEPTER-knappen, efter at du har lagt et SVAR.
Derefter opretter du spørgsmålet, i den rette kategori.
Avatar billede da_kbaz Nybegynder
07. maj 2006 - 23:37 #2
Jeg håber og tror lidt på at det kan løses på databaseniveau.

Lad os antage der er angivet 30 kriterier af de mest underlige af slagsen. Det ville i værste tilfælde resultere i 30 queries for at finde et resultat? Virker ikke holdbart...