Avatar billede lulc Nybegynder
11. maj 2006 - 08:46 Der er 2 kommentarer

mediatemple.net til mit site, er det klogt?

Jeg er ved at lave et site for et boyband, og har fået til opgave at finde et sted til at hoste sitet.
Mediatemple tilbyder kanon support, store hastigheder etc. - men min tanke var at siden de er placeret i Los Angeles, har det så noget at sige, eller påvirker det ikke ret meget? :)

Venlig hilsen,
Lucas
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. maj 2006 - 11:57 #1
Hej
Jeg kender ikke lige firmaet men hvis du taler med folk vil nogle måske sige at det betyder nået på hastigheden. Men jeg er ikke altid enig da det afhænger meget af hvilken backbone linier udbyderen bruger (og hvor mange pops man kommer igennem) samt hvem de igen udveksler trafik med. Men det er også vigtigt at serverne er hurtige (med server komponenter som SCSI diske osv) da nogle udbyderer bruger IDE eller SATA diske.
Jeg bruger selv bl.a. disse 2 som jeg er tilfreds med www.unitspeed.dk samt intergate.dk
Har du prøvet Mediatemple?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 10:38 #2
Kender til (mt) de er super duper, rigtig lækre faciliteter - der vil dog altid være noget betænkelighed ved at vælge et hostingfirma i den anden ende af verdenen - større afstande vil have betydning for responstid/pingtid og kan ligeledes virke langsom for f.eks. danske besøgende. Her skal man jo så gøre op hvor målgruppen kommer fra. Er det f.eks. et dansk boyband, ville jeg nok også vælge en dansk udbyder.

Jeg bruger selv www.yourhost.dk hvor servicen er hvad ville sammenligne med (mt), og priserne er ligeledes til at holde ud, man får meget for pengene syntes jeg. Har haft dem i 3 år nu, og har endnu ikke oplevet noget jeg kunne sætte en finger på. Men der er mange om buddet mht. webhosting, så man er næsten nødt til at gøre sig sine egne erfaringer