Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. maj 2006 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netkorts driver

Jeg mangler en driver til mit netkort, det er et onboard Realtek 8201BL (Har læst mange steder at den ikke behøver driver, men det gør den) Det er på et FIC K7M-NF18G bundkort det sidder, men har ikke nogen driver cd, da jeg købte det som restvare.

hjælp mig.

mvh SilverSand.dK
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. maj 2006 - 20:54 #1
Har desuden prøvet med den Realtek driver pakke fra FIC, men der er kun drivers til 8139, hvilket ikke kan bruges.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2006 - 20:57 #2
Til hvilket styrresystem?
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. maj 2006 - 21:03 #3
windows 98 SE
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2006 - 21:03 #4
Prøv lige at opdatere driveren til dit chipset

The Ethernet hardware consists of two parts: a PHY chip, and a MAC chip. It's the MAC chip that requires the drivers. RTL8201x is a PHY only chip which does NOT need any driver at all. If you have RTL8201x in your computer system, there must be another MAC chip in the system too. Most likely, the MAC chip is embedded in the chipset. Please contact the board or computer provider to find out which MAC chip is in your system and how to get the drivers for it.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
11. maj 2006 - 21:42 #5
Droppede det netkort, og prøvede med de mange kort jeg havde liggende. og fandt heldigvis et der virkede. lukker