Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2006 - 18:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Lidt feedback/vurdering

Hej.. jeg har netop lagt et nyt site op:

www.forhandlerinfo.dk

Som altid når man sidder og arbejder med det samme i stykke tid, så stirrer man sig blind på det hele, uden mulighed for at forholde sig kritisk. Derfor vil jeg godt lige have lidt feedback.

Der er en del mere grafik i designet end jeg plejer at lave. Jeg har forsøgt ikke at sætte brugervenligheden over styr, specielt i og med at der grundlæggende set er ret få funktioner. Er det lykkedes? Ved man hvilke knapper man skal trykke på osv.?

Jeg kunne også godt lige tænke mig en kommentar til ideen, og evt. forslag til hvordan man kan få nogen til at bruge siden?
Avatar billede trekkies Juniormester
12. maj 2006 - 18:11 #1
Du skal passe på med at have din mail adresse på nettet, måske kan du bruge noget af dette (lavet til html, så ved ikke om det virker i php):
http://www.html.dk/artikler/00041/

Der er en del fejl i koden:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.forhandlerinfo.dk%2F

Kan godt lide logoet, det er simpel og siger det hele.
Avatar billede jarl-g Nybegynder
12. maj 2006 - 18:17 #2
Den er utrolig flot og velfungerende, dog er der én ting der falder mig i øjet:

Man trykker på "Find Webshop" også et bogstav. Så kommer alt frem som det skal, problemet er dog det, at man bliver nød til enten at trygge "Tilbage" i sit browservindue, eller trykke på "Find Webshop" igen. Det kunne være virkelig godt, hvis der, når man trykker på et bogstav, bliver ved med at være hele "Alfabetet" i toppen.

Al grafik virker utrolig dejligt og lækkert! :D

Håber du kunne bruge det til et eller andet!

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2006 - 18:17 #3
Trekkies: Tak for linket ang. det med mailen, jeg vil lige finde ud af hvilken løsning der er mest optimal. Det undrer mig ikke at der er fejl i koden, for min første prioriteret har været at det ser fuldstændig ens ud i alle browsere. Men det er noget som jeg vil kigge på senere. Underligt at du kan lide logoet, det er det jeg hader mest i designet :-)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
12. maj 2006 - 18:20 #4
PS.

Hvordan siden kan blive "set". Ja, det er svært, men du kunne evt. spørge de forhandlere som har fået gode anmeldelser på "din" side, om de vil reklamere med det på deres side. For enhver forhandler vil jo gerne have stående på sin side: "5 stjerner fra www.forhandlerinfo.dk" eller sådan noget lignende :)
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 18:23 #5
Syntes også det ser super godt ud. Virker gennemskueligt og ligetil hvilket er perfekt ift. brugssituationen.

Eneste rettelse jeg har - og nu går der egentlig nok lidt for meget fejl-minister i den - er en lille tastefejl under "hvorfor". Sublim er med b.

Ellers intet at bemærke. Dejlig friskt ser det jo ud!
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2006 - 18:26 #6
<ole>

gizmo-gizmo >> nu, du selv brokker dig over logoet, vil jeg tillade mig at tilslutte mig  :)

Hvad er det nu lige en check-box har med 'forhandlere' eller 'information' at gøre? Ville et kursiveret 'info-i' mon ikke være mere logisk at bruge?

Evt. et grønt 'info-i' i en grøn ring (ring ... ikke cirkel) - og så undlade i'et i 'INFO'. Blot en idé, du kan rode videre med  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 19:23 #7
jeg syntes egentlig også at logoet fungerer fint. Checkmærket signalerer at her kan i hvert fald én af brugerens bekymringer aflives.

Et i signalerer vil nærmere at siden lever egentlige informationer om de forskellige forhandlere. Dvs. hvad de sælger etc.
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 19:23 #8
Et "I" signalerer vel nærmere ..
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 19:24 #9
at siden leverer .. flot
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. maj 2006 - 19:33 #10
Fandt en tilfældig shop: Generel tilfredshed: 0.0  - fint, den gider jeg ikke handle med.

Hmm, hov, næh, det er noget af en påstand at den har 0.0. Den har ingen anmeldelser. Derfor får den 0.0 ?? Sku' jeg være opmærksom på det.

Pas på med ansvar. Check med en jurist om du kan stilles ansvarlig for dårlige anmeldelser? Om en forretning kan kræve du fjerner dem? Om en forretning kan kræve erstatning fra dig?
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2006 - 19:38 #11
"Checkmærket signalerer at her kan i hvert fald én af brugerens bekymringer aflives."
- hvorfor det - og hvordan det?

Et 'info-i' signallerer netop, hvad denne side handler om: Information.
Hvis ikke præcis denne side handler om informationer om de enkelte forhandlere, forstår jeg slet ikke konceptet  :)
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 19:49 #12
et check-mærke betyder vel "check". Ligesom i Check, så er den ting klaret. På det her site kan man finde ud af om brugeren er til at stole på. Noget, der (stort set) kan svares ja eller nej på.

Sitet fortæller tilsyneladende udelukkende brugeren hvorvidt en butik er til at stole på. Det er selvfølgelig en type information. Men information om forhandlere betyder da normalt åbningstider, sortiment etc.
Avatar billede twotimes Nybegynder
12. maj 2006 - 19:49 #13
ikke brugeren, men butikken selvfølgelig...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2006 - 21:14 #14
Tak for kommentarene, drop et svar alle dem der vil have en snært af lagkagen.

trekkies >> Jeg har lavet min mail om nu, så den i stedet kommer til at se sådan her ud i koden: &#105;&#110;&#102;&#111;&#64;&#102;&#111;&#114;&#104;&#97;&#110;&#100;&#108;&#101;&#114;&#105;&#110;&#102;&#111;&#46;&#100;&#107;
Jeg håber ikke at mail-crawlerne kan fange den, men vi får se :-)

Erikjacobsen >> Du kan have ret i at "0.0" bedømmelsen ikke er særlig hensigtsmæssig. Jeg har lavet en streg i stedet for nu. Godt forslag mht. til det juridiske, det vil jeg lige undersøge.

Jeg giver twotimes ret mht. logoet. Brugen af fluebenet/afkrydsningen passer ret godt ind i sammenhængen her.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2006 - 10:21 #15
Nu må i lige stramme jer an og lægge nogle svar :-)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
13. maj 2006 - 13:02 #16
Mangler du ikke "W" i dit alfabet?
Avatar billede trekkies Juniormester
13. maj 2006 - 14:27 #17
Jeg springer over med pointene :)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
13. maj 2006 - 19:05 #18
Jeg overlever også uden :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2006 - 19:12 #19
Hvad er i da for nogen ;) tak alligevel.

Musicchart.dk >> Du har ret, jeg kender ikke alfabetet :-/
Avatar billede duuink Nybegynder
16. maj 2006 - 10:11 #20
måske en beskrivelse af hvad de forskellige shops handler med ? ;D

eller et super najs website, både med design og brugervenlighed