Avatar billede rebuilder Nybegynder
15. maj 2006 - 17:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Specielt monitorstik - Hvad hedder det?

Jeg er på jagt efter et monitorkabel, der går fra standard 15-pin VGA, til dette stik:

http://dallerweb.dk/monitor.jpg

...Hvad hedder det stik?
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 17:15 #1
det er et mac monitor stik (det er der det oftest bruges), men hedder et SUN video port stik
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 17:16 #2
Avatar billede never_mind Nybegynder
15. maj 2006 - 17:17 #3
og kan fortælle det stort set er umuligt at opdrive sådanne stik i løs vægt.
Avatar billede rebuilder Nybegynder
16. maj 2006 - 12:21 #4
Løs vægt?

Jeg har 2 kasser, 1 han og 1 hun.

Men findes der terminatorer til disse kabler, for de ser ikke ud til at kunne skilles ad...

Desuden har jeg stik til print-montage - er de noget værd?

Forlængerkabler har jeg i alle længder stort set... Er der et marked for dem?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 12:24 #5
der er et lille niche marked, det sker af og til man ser folk der vil bruge en ældre mac skærm til deres pc, og der skal man have en converter som man laves med ovenstående stik
Avatar billede rebuilder Nybegynder
16. maj 2006 - 12:27 #6
Men forlænger-kablerne er ikke noget værd?

...Det er en standard der ikke bruges længere overhovedet?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 12:30 #7
det er meget længe siden jeg har set dem på en monitor ihvertfald (selv da jeg arbejdede som monitor tekniker, var det ekstremt sjældent vi fik en monitor ind med den type stik)
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 12:59 #8
husk og luk spørgsmålet hvis du mener du har fået svar nok ;)
Avatar billede smikkel Nybegynder
18. maj 2006 - 08:42 #9
Jeg ved ikke ikke om dette her noget du kan bruge...
http://av-connection.dk/?ProductNo=06-070

Mvh. Smikkel
Avatar billede rebuilder Nybegynder
19. maj 2006 - 19:00 #10
Smikkel> de ved også hvad de vil have for det!
Avatar billede smikkel Nybegynder
20. maj 2006 - 09:25 #11
Ja det er de, trode heller at de var så dyre, men da de næste er udgådt af markedet kommer de jo op den pris...