Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. maj 2006 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Router hos TDC

Hej

Jeg har problemer med at jeg kun kan have én computer koblet til internettet gennem min tdc router(efficient se5880), hvis jeg har mit access point(ASUS AP WL-330g) koblet til. ved brug af almindelige RJ45 kabler er der ingen problemer med 2 computere. Det er som om at Access pointet spærrer for trafik fra andre computere sat til routeren?? hvordan afhælper jeg problemet?

Mvh

en endnu mere presset mand
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 11:00 #1
hvad ip adresse får du af den TDC router ? (hvis du er forbundet direkte til den ?)
Avatar billede kims0809 Nybegynder
16. maj 2006 - 11:07 #2
jeg sidder ikke lige ved computeren nu, men mener det er noget med 192.168.1.6 så det er en intern ip, som blvier tildelt af routeren. Nu du siger det, så kan det være fordi den tildeler den samme ip til både den trådløse og den stationære, så hvis jeg i opsætningen af ip i begge computeren sætter dem til at være henholdsvis 192.168.1.5 og 192.168.1.6 så burde det måske virke.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 11:10 #3
skriv når du sidder ved maskinen, det er jo umuligt at få svar hvis du ikke sidder ved maskinen nu ;)
Avatar billede kims0809 Nybegynder
18. maj 2006 - 10:13 #4
Har fundet problemet, routeren og access point var sat til at have samme IP, 192.168.1.1, hvilket ingen hos TDC eller ASUS kunne fortælle mig!! så det måtte jeg jo så selv regne ud!

Tak