Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 12:00 Der er 31 kommentarer og
3 løsninger

vga til s-video el. composit

jeg tror min s-video udgang er død og skal bruge et signal til mit eksterne tv. derfor vil jeg nu bruge vga udgangen eftesom ejg bruger min DVI udgang til computer skærmen. jeg skal forbinde adapteren til et "scartstik" som har s-video eller den traditionelle rød/hvid/gul indgang.
hvordan gør jeg det lettest og hvad giver bedst signal.

jeg har søgt på nettet men syntes ikke at kunne finde nogen brugbar adapter
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 12:18 #1
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. maj 2006 - 12:58 #2
Har din s-video udgang virket før? Hvis ikke, så gå ind under skærmindstillinger, Indstillinger, Avanceret, og se om TV er aktiveret. Du kan nemlig ikke regne med at der kommer signal ud af den som standard.
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:09 #3
hvis jeg bruger ATI's wizard til opsætning kan den se om jeg har sat et kabel i vga eller ej. den kan ikke se om jeg har et kabel i s-video eller ej. Er det ikke et tegn på at der ikke er liv i s-video udgangen?
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:09 #4
jeg har været inde i ati opsætningen og aktiverer tv'et... men hver gang jeg går ud og ind igan er det slukket igen
Avatar billede bruno1 Novice
16. maj 2006 - 14:12 #5
den nevermind har linket til er lige i overkanten af hvad jeg tænkte på... er der ikke bare et lille stik eller lign ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 14:18 #6
nej, for det kræver noget elektronik der kan lave signalet om til hvat et tv kan "forstå"
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:35 #7
Jeg har også ATI.

Der skal være et kabel i, og det skal være forbundet til tv'et for at du kan aktivere det
Avatar billede c-holst Novice
16. maj 2006 - 18:47 #8
har ingen personlige præferencer ang. dette. ved, at delene kan købes, samlesæt, for omtrent 300
http://www.eksperten.dk/artikler/482

har dit svideostik virket før?
har du prøvet med et andet kabel?

har du orøvet at slette driveren via fejlsikret
og så installere den du gerne vil bruge?
og starte forfra
Avatar billede bruno1 Novice
17. maj 2006 - 16:40 #9
mit videostik har virket før. jeg syntes jeg kan aktiverer tv'et uanset om der er et stik i eller ej. Hvis jeg sætter stik i min vga viser den automatisk et tv mere jeg kan vælge og når jeg sætter noget i mit dvi stik viser den også automatisk at jeg kan vælge det men det sker ikke noget i s-video stikket - er det normalt ? er det bare fordi det er en ældre type stik der ikke kan "smage" om der sidder noget fast i enden?

hvordan er det mht kvalitet? dvi er det bedste og så vga og sidst s-video eller hva?
Avatar billede c-holst Novice
17. maj 2006 - 16:50 #10
det kan du vist godt sige. dvi kræver dog en dviskærm før kvaliteten stiger

forstår det ikke helt hvad du mener.

har du mulighedfor at låne et andet kort. helst ati eller geforce, alder ligemeget
Avatar billede bruno1 Novice
17. maj 2006 - 17:12 #11
hvad kan jeg godt sige ? :-) jeg har testet at det ikke er ledningen den er gal med.. kan godt bruge s-video via min bærbare computer...
Avatar billede c-holst Novice
18. maj 2006 - 09:27 #12
kan man godt sige
"hvordan er det mht kvalitet? dvi er det bedste og så vga og sidst s-video eller hva?"

prøvede du mit forslag om at reinstallere driveren?
start med at gøre det uden svideokabel i, når driveren er oppe at køre, slukker du, og sætter kablet i, og forsøger at aktivere dit tv som du plejer.

ellers har jeg ikke de store forslag til løsninger.

hvilket kort er der i øvrigt tale om?
Avatar billede bruno1 Novice
19. maj 2006 - 15:06 #13
det er et 9600 series ATI grafikkort. det virker upåklageligt lige bortset fra s-video udgangen... men eftersom det er så dårlig kvalitet tror jeg at jeg vil forsøge en anden  vinkel... kan man smide et grafikkort mere i computeren som evt kunne have en DVI udg mere udelukkende til at styre det videosignal jeg gerne vil have ind i et andet rum?
Avatar billede c-holst Novice
20. maj 2006 - 08:56 #14
ja, men det skal i så fald være et pcikort, ved ikke om de fåes mere. og hvordan priserne er

en anden vinkel, som sikker også ville være en bedre investering var at købe et nyt grafikkort med de udgange du ønsker at have.

har dit tv dvi indgang, var det jo optimalt med en dvi til både skærm og tv.

Er du interesseret, kan du komme med et budgetforslag, så kan vi sammen se hvilke muligheder der er på markedet. giv en god beskrivelse af dine krav, også i forbindelse med spil
Avatar billede bruno1 Novice
22. maj 2006 - 11:51 #15
ok så et kort med 2x dvi eller måske med HDMI of dvi udg på ?

tja jeg spiller ikke så meget mere så det er faktisk kun til at se film på mit tv jeg skal bruge grafikkortets evner til. Jeg ville være klar til at smide omkring en tusse eller lidt mere hvis det kan betale sig.

Jeg bruger også vga udgangen på mit kort til en projektor så der skal være adskillige udgange på efterhånden :-)

jeg venter i spænding
Avatar billede bruno1 Novice
22. maj 2006 - 11:52 #16
jeg er med op til omkring 2k hvis det gør en stor forskel
Avatar billede c-holst Novice
22. maj 2006 - 13:03 #17
Hmm mange atikort kan kun køre med 2 af udgangene på samme tid, og altså ikke både med dvi, vga og svideo.
mener jeg har læst det som om du prøver det. tjek evt din manual

skal prøve se om jeg kan finde noget relevant.
Avatar billede bruno1 Novice
22. maj 2006 - 14:46 #18
jeg behøver ikke alle 3 på samme tid. normalt vil jeg kun have brug for div til min comp skærm og så enten dvi eller HDMI til min fladskærm... jeg kan godt skifte kabel når jeg skal bruge min projektor. den bliver ikke brugt så ofte efter fladskærmen er kommet :-)
Avatar billede bruno1 Novice
23. maj 2006 - 11:49 #19
findes der nogle grafikkort der kan leve op til disse krav?
Avatar billede bruno1 Novice
27. maj 2006 - 10:05 #20
forlod du mig helt hr. holst?
Avatar billede c-holst Novice
27. maj 2006 - 17:38 #21
det må du unskylde. var lige fraværende nogle dage. har ikke glemt dig
Avatar billede bruno1 Novice
28. maj 2006 - 13:29 #22
godt :-) jeg har opdaget at hvis jeg skifter DVI mens computeren er tændt finder den ikke den nye skærm selv. altså hvis jeg bruger computer skærmen når jeg tænder computeren og skifter over til mit tv så kommer der ikke noget på mit tv men hvis jeg genstarter med tv stikket i DVI indgangen så kommer det fint over på tv'et. Er der en opdateringsknap eller lign. jeg kan trykke på for at få computeren til at opdage at det er en ny skærm der sidder på?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. maj 2006 - 22:41 #23
Hvis du skifter så primær bliver computerskærmen, og så skifter tilbage så primærskærmen er tv'et, så skulle den opdage det.

Jeg har kodet nogle genvejstaster via kontrolpanelet, så jeg kan skifte.

(Håber dette er relevant, jeg har ikke fulgt så meget med i tråden :o))
Avatar billede c-holst Novice
29. maj 2006 - 11:55 #24
http://www.pcworld.dk/art/6304
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=11586
http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=14831

her lidt jeg fandt via edbpriser, men pas på, da de er til pci-ekspress, hvorfor du også skal have et nyt bundkort, og så skrider tingene jo lidt.
men findes gør de altså, og de ser ud til at være til at betale. alle tre kort vil også give dig en betydelig fremgang i spil:-)
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=hdmi&Equal100=&Direction97=2&Sorted97=&Equal31282=&Submit.x=0&Submit.y=0&Direction102=2&Sorted102=&Direction743=2&Sorted743=&Direction937=2&Sorted937=&Direction27034=2&Sorted27034=&Direction671=2&Sorted671=&Equal31283=&True1912=&Trueval1912=28196&True28869=&Trueval28869=117616&True1914=&Trueval1914=28199&True26090=&Trueval26090=98064&True1910=&Trueval1910=28191

måske skulle du prøve en ny tråd hvor du spørger specifikt efter et kort med dvi, hdmi og til agp-porten. så er der sikkert også nogle flere der dukker op for at hjælpe dig
Avatar billede c-holst Novice
29. maj 2006 - 12:01 #25
evt en adapter, men det bliver jo nok ikke det samme. dette er bare et hurtigt skud fra google. prøv at søge på dvi til hdmi adapter
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70540&type=hardware
http://www.refillshoppen.dk/product.asp?product=9497&lang=dk

husk, at jeg ingen personlige preferencer har i denne forbindelse

mvh
carsten
Avatar billede bruno1 Novice
09. juni 2006 - 13:19 #26
jeg har faktisk ikke behov for en HDMI udgang men nærmere 2xDVI udgange. jeg har seperate lydkabler osv da mit tv ikke har højtalere. Som ejg ser det er den store forskel på HDMI og DVI at man samtidigt som billedet og kan overføre lyd via et HDMI kabel.

Jeg har søgt på edbpriser efter et kort med 2 x DVI udgange men jeg kan ikke finde nogen.

Er det fordi de ikke eksisterer ?
Avatar billede c-holst Novice
15. juni 2006 - 09:08 #27
http://www.pixmania.com/no/no/308413/art/pixmania/nvidia-geforce-6600gt-128.html?srcid=1951#

et ex, endda til agp, og samtidigt et kort, som på alle områder slår dit nuværende, og kan klare de fleste spil i en hurtig vending
skal jeg kigge nærmere, dette var bare et hurtigt hit.
Avatar billede bruno1 Novice
16. juni 2006 - 10:11 #28
ok det ser cool ud. er der noget specielt man skal kigge efter andet end det skal være AGP. skal det på nogen måde passe til budkort eller det andet grafikkort?
Avatar billede bruno1 Novice
16. juni 2006 - 10:14 #29
ok jeg roder nok lidt i det... APG er det almindelige sted man sætter grafikkort ind ikke? skal det så være et PCI kort eller hva for at kunne køre dem samtidigt? eller er det billigere at lede efter et med 2x DVI udgange til AGP?
Avatar billede c-holst Novice
21. juni 2006 - 13:36 #30
som ser det, skal du holde dig til et agpkort, som opfylder dine behov.

om du kan finde et pcikort med dvi ved jeg ikke, og givet fald er forældet da standarten er fra midt90ère
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:19 #31
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede bruno1 Novice
16. juli 2006 - 14:09 #32
sry jeg har været lidt tid om at svare
jeg har godt nok stadig problemer. mangler stadig et kort der giver mig de 2 forskellige DVI udgange og samtidigt sker der det at når jeg tilslutter mit tv til den dvi udgang jeg har nu er lyden ikke synkroniseret 100%. når jeg afspiller en film på min computerskærm er det perfekt men når jeg sætter mit tv til er der en lille forskel i når deres mund bevæger sig og den lyd jeg høre. kan det have noget at gøre med længden på mit DVI kabel eller er det mit fladskærms tvs skyld?

Bruno
Avatar billede c-holst Novice
16. juli 2006 - 16:52 #33
Den kan jeg ikke svare dig på, men prøv da med et kortere kabel
Avatar billede bruno1 Novice
17. juli 2006 - 15:32 #34
de er lidt dyre de kabler så jeg ville helst undgå at købe for mange af dem :-) ... anyways hr. holst jeg syntes du har gjort alt hvad du kunne for at hjælpe og derfor får du points og jeg lukker nu tråden... Tak herfra