Avatar billede c0nfusi0n Nybegynder
16. maj 2006 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke regler gælder for copyright?

Ja...
hvilke regler gælder for copyright?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:04 #1
i dk ? ingen, men vi har ophavsret, som er det tilsvarende, og som udgangspunkt har skaberen pr automatik AL ophavsret til det skabte (der er selvfølgelig tilfælde hvor det ikek er tilfældet, men som udgangspunkt)
Avatar billede c0nfusi0n Nybegynder
16. maj 2006 - 13:06 #2
Jo tak ^^ det er fint :P^^
Giver du svar?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 13:07 #3
Jepper, jeg kan kun tilslutte mig Never_mind. :-)
Og tilføje med linket: http://www.kum.dk/sw5905.asp
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:08 #4
svar
Avatar billede spif2001 Nybegynder
16. maj 2006 - 13:10 #5
meeen... Er det ikke altid arbejdsgiveren der har ophavsretten?

Mener det skal stå specifikt i ansættelseskontrakten, hvis det skal være medarbejderen der har ophavsretten.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:14 #6
jo, men det er 2 forskellige eksempler, og derfor kan man ikkr direkte sammenligne det (når du som ansat laver noget, så er det på vegne af firmaet, og derfro er det pr default firmaet der har rettigheden)