Avatar billede lysholm Praktikant
16. maj 2006 - 17:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skal have kopieret et objekt langs linie

Hejsa
Jeg har i AutoCad tegnet et objekt der ligner en cykelsaddel ved hjælp af spline. Omkredsen er ca. 80m og jeg vil gerne have delt objektet i stykker af 2m.
Metoden som jeg tænker på er lidt hen af array, hvor man kunne tegne en lille streg og array den langs en cirkel eller linie.
(Array kan bare ikke magte den "organiskeform" mit objekt har.

Nogen der har et svar?

Giver mange point, for håber på et hurtigt svar :o)
Avatar billede sorensfar Nybegynder
16. maj 2006 - 23:24 #1
Brug kommandoen "DIVIDE" sammen med en blok.
Tegn f.eks. en lille cirkel. Konvertér den til en blok med indsættelsespkt. i centrum, og et navn (f.eks.: C1).
Derefter DIVIDE, peg på din spline og vælg b for block og C1 for blockname, og det antal du vil have delt din spline op i. (Det er ligemeget om du vælger at alligne blokken til objektet når du bruger en cirkel).
Nu kan du arbejde videre med alle de små cirklers centre.
Avatar billede lysholm Praktikant
17. maj 2006 - 14:50 #2
Super!