Avatar billede none_profit Nybegynder
18. maj 2006 - 18:10 Der er 6 kommentarer

Når mapper gøres private

I Xp har man en mulighed for at gøre mapper og filer private for den bruger man selv benytter sig af. Men hvis systemet pludselig går ned, f.eks. med en blå skærm, og ligemeget hvor mange reboots man giver den, gider den ikke loade ind i windows igen. Så er man nød til at reinstallere windows, og står bagefter med det problem at man ikke selv kan få adgang til sine filer og mapper. I de fleste tilfælde kan man kikke rundt i mapperne, men filerne vil ikke virke.

Hvad gør man hvis man bliver udsat for sådan noget.
Avatar billede morhan Novice
18. maj 2006 - 18:13 #1
Avatar billede none_profit Nybegynder
18. maj 2006 - 18:17 #2
Hmm. Det vil sige at selvom man putter rettigheder på en mappe, kan enhver der tænker sig om, bare putte HDD over i en anden XP span, og overtage ejerskabet??? Så ryger pointen jo lidt...
Avatar billede morhan Novice
18. maj 2006 - 18:23 #3
Uanset hvordan du bygger et system op, hvis ikke du benytter kryptering, kan man altid omgå systemet. Så hvis man kan opnå adminrettigheder på maskinen, boote maskinen op udenom windows, eller smide harddisken over i en anden maskine, så har NTFS rettigheder ingen effekt
Avatar billede none_profit Nybegynder
18. maj 2006 - 18:28 #4
nææ, det er nok lidt svært ... Når, men takker for det :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. maj 2006 - 19:53 #5
Ellers kan du hente en gratis cryptainer:
http://www.cypherix.co.uk/cryptainer_le_download_center.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juni 2006 - 19:28 #6
Husk at lukke.