Avatar billede nettrain Nybegynder
18. maj 2006 - 19:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende formmail til indtastet email adresse

Jeg har en Jmail form.

Er det muligt at sende formmailen til den email adresse der bliver indtastet i formen af brugeren?
Hvis ja hvordan?

Jeg har prøvet følgende:

  JMail.ServerAddress = "mail.mitdomæne.dk"
  JMail.sender = "min@mail.dk"
  JMail.subject = "Hejsa"
  JMail.AddRecipient "min@mail.dk"
  JMail.AddRecipientCC (Request.Form("Email")

Men det virker kun hvis der bliver indtastet en adresse fra mit eget domæne.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 19:37 #1
JMail.AddRecipient request.form("Email")

- sådan skal den se ud hvis du vil sende til den email-adresse som bliver indtastet i form-feltet "Email"...

- men når du siger at det kun virker hvis du sender til en adresse indenfor dit eget domæne, lyder det mere som om at det er smtp-serveren der ikke tillader at scriptet må sende til andre domæner... dette kan vi ikke gøre så meget ved i scriptet - men man kan ændre opsætningen i smtp-serveren eller finde en anden ftp-server...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 19:39 #2
"men man kan ændre opsætningen i smtp-serveren eller finde en anden ftp-server..."

- JEG MENTE -

"men man kan ændre opsætningen i smtp-serveren eller finde en anden smtp-server..."

\Dan
Avatar billede nettrain Nybegynder
18. maj 2006 - 19:44 #3
Det vil altså sige at min udbyders server skal tillade det før det kan lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 19:56 #4
- Ja! Det vil det sige...!

Men har du din hjemmeside på et webhotel eller sådan noget...? For hvis dette er tilfældet er det ikke din udbyders smtp-server du skal bruge, men dit webhotels smtp-server du skal bruge...!

- Hvis du har egen server, undrer det mig at din udbyder ikke allerede tillader dette som standard... Hvilken udbyder har du?

- eller hvilket webhotel bruger du?

\Dan
Avatar billede nettrain Nybegynder
18. maj 2006 - 20:02 #5
Jeg har fundet ud af det... jeg bruger cliche. Som server havde jeg angivet mit domæne, men det har jeg nu erstattet med cliche's smtp server, og det virker perfekt.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2006 - 21:21 #6
- Det var godt at høre!

her et svar...

\Dan