Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 17:53 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde den anden PC på Netværket hvorfor ?

hey.

Mig og en kammerat sidder og skal lave et netværk mellem vores pc´er. Men det er kun den ene der kan se både dens egen pc og min vens..Min vens pc kan ikke se nogle arbejdsgruppecomputere..Og når jeg prøver at logge ind på hans...Kan jeg ikke..Hva gør vi ?

På forhand tak.
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 17:55 #1
Sorry...Skulle have været inden under Netværk kategori..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:58 #2
Begge skal have fildeling aktiveret.

Begge skal være medlem af samme arbejdsgruppe.

Begge skal i firewallen have tilladelse til at tilgå den andne maskine. D.v.s at din maskines IP skal på din kammerats maskine have tilladelse, og din kammerats maskines IP skal i din maskine have tilladelse.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 18:00 #3
I skal begge køre "opret et hjemme eller mindre kontornetværk" i skal begge tilhøre samme arbejdsgruppe og i skal begge aktivere "Fildeling"
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 18:01 #4
s`rry "dragonknight" jeg har sgu aldrig gået til kursus i tifingersystemet
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:01 #5
:-)
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:08 #6
Okey...Både Fildeling og arbejdsgruppe er iorden..Men jeg kan ikke huske hvor jeg skal finde Firewallen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:10 #7
Er det XP firewall, finder du den i kontrolpanelet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:11 #8
Er det en firewall som er med i en internet sikkerhedspakke, så finder du den derunder.
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:12 #9
heh...Spørger måske lidt dumt..men hvor i kontrolpanelet ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:18 #10
Hvis du ikke har XP SP2, så har du givetvis ikke en XP firewall.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:19 #11
Hvilket antivirus program anvender du ?
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:19 #12
Dvs. At der er ikke nogle Firewall i SP1?
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:22 #13
Kører ikke med nogle...Har ik fået nogle instaleret endnu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:22 #14
Nej den kom med SP2
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:30 #15
Virker nu..:D
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:30 #16
Er der ingen firewall i kontrolpanelet, og har du ikke installeret en 3. parts firewall, så har du ingen installeret.

Prøv at installere NWLink IPX/SPX/NetBIOS protekollen med denne guide http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=342

Det kan være at det er den der mangler.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:30 #17
Ok, hvad gjorde du ?
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:32 #18
begge PC´er var sat til at beskytte netværket...Så satte jeg bare begge fra. Det virker nu..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:35 #19
Jamen så tillykke. Se bort fra mit svar, hvis der ikke er points for indsatsen.
Avatar billede cpbang Nybegynder
19. maj 2006 - 18:37 #20
Du får dem..Det var jo dig der fik mig ind på det såh..:D
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 18:40 #21
God week-end ;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2006 - 21:14 #22
Jeg ved godt dether er længe siden, men nu har jeg samme problem, og hvor finder jeg ip-adressen? Jeg er på et netværk i vores ejendom. Er sådan noget ikke dynamisk?