Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 16:56 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

problemmer med opgradering

er ved at opgradere min maskine med nyt board, cpu og grafikkort.
ASRock ATX / Sata 2 Sli
Athlon 62  3200+
raidon excalibur x300 pci e
Jeg er kommet ind i bios et par gange, men nu har jeg sort skærm, hver gang.
Ingen bip fra motherbord.
Er der en i Nordsjælland der er frisk på at prøve mit skærmkort af, så jeg kan udelukke det som fejlmulighed, for så må det være boardet
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 17:31 #1
HUsk at hvis du kørte med P4 førhen er din hdd patched til P4 cpu'er, og kan derfor ikke køres fra AMD64 maskiner... Sæt din win xp cd i og reparer eller geninstaller.. Jeg havde samme problem.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. maj 2006 - 17:37 #2
==> prayer Jeg håber du mener, at den tidligere installation ikke vil fungere da der blandt andet forsøges at installere drivere til hardware der ikke findes. Dette gælder også hvis der skiftes chipset men ikke processor. En harddisk patches ikke til noget som helst. At en reparation sikkert vil afhjælpe problemet, men det kræver jo at maskinen sterter op.
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 17:42 #3
==> hottadpole. Når du installerer windows på en computer med f.eks. en P4 cpu i, er installationen patched til det. Du kan derfor ikke tage din hdd hen i en ny computer med AMD64 og forvente at du kan starte windows op.. Det har jeg prøvet masser af gange og jeg fik precist samme problem som spa42, sort skærm!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. maj 2006 - 17:52 #4
==> prayer Prøv at læse mit indlæg og gør ligeledes et forsøg på at forstå det. Harddisken KAN ikke patches til en bestemt cpu. Det er driverne der går galt. For at undgå mere spam afslutter jeg hermed min medvirken i dette spørgsmål.
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 17:55 #5
==> spa42. Den Wndwos du har installeret på din gamle CPU, patches til din tidligere CPU, du kan ikke skifte cpu, og starte din windows op. Jeg gentager: Samme problem har jeg haft
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 17:58 #6
jeg har pillet alt hardware fra, så der kun er ram og skærmkort i, men stadig sort skærm.
jeg er aldrig nået så langt at den har forsøgt at starte op på harddisken.
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 17:59 #7
Må jeg stille dig et spørgsmål? :) Hvordan kan du sidde og skrive i dette indlæg hvis din pc ikk duer? :) Fra en anden pc?
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 18:02 #8
Hehe nå, men prøv at dætte ny hdd i og se om den starter op, hvis den ikke gør det så tjek om dit bundkort er rigtigt installeret. HUSK! at isolere dit bundkort så dit kabinet ikke har direkte kontakt med bundkortet, det kan aflede strømmen så din pc ikke starter rigtigt op. Det samme problem havde jeg på min gamle pc da jeg skiftede bundkortet :)
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 18:02 #9
ja jeg har da også et par andre maskiner, 4 for at være helt nøjagtig, men det er bærbare og jeg vil hellere ha en stationær til dagligt brug *s*
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 18:04 #10
Har du isoleret dit bundkort? Eller har du bare proppet det ned i dit kabinet? Tag evt et billede og send det til barobroby@hotmail.com, det kan være at jeg kan løse problemet.!
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 18:13 #11
hvad mener du med proppet og isoleret?, det er monteret i mit kabinet, det er ikke første gang jeg skifter motherboard, har prøvet det 7-8 gange indenfor de sidste 7-8 år, men det er første gang at jeg ikke har et andet skærmkort at skifte med, da det er et pci e, så derfor har jeg svært ved at få afprøvet det.
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 18:15 #12
tjek endnu en extra gang om dit --->bundkort har direkte kantakt med dit kabinet<---
Avatar billede prayer Nybegynder
20. maj 2006 - 18:16 #13
Ellers skift fit motherboard der hvor du købte det..
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 18:21 #14
det har det ikke, er monteret på alle de mellemstykker mellem kabinet og board
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 18:33 #15
tror jeg bytter det.
hvad med points til >Prayer< ?
hvordan lukker jeg spørgsmålet, synes ikke jeg kan finde noget med det.
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 20:00 #16
prøve
Avatar billede spa42 Nybegynder
20. maj 2006 - 20:10 #17
prøve