Avatar billede simon_thrown Nybegynder
21. maj 2006 - 01:52 Der er 8 kommentarer

Modem disconnector konstant

Goddag
Jeg har et meget irreterende problem. Jeg har en 1024/512 forbindelse fra Tele2. (Selvom jeg bor langt ude på landet og der har været problemer med at der ikke var "kobber nok" på ledningen) Den kører jeg igennem en Linksys BEFSR41 router. Jeg har 2 computere i min husstand.
Når jeg blot kobler den ene computer i routeren kører det fint. Men lige så snart jeg sætter den anden til, så går det galt. Modemet disconnector til internettet. Det ringer op igen men finder aldrig forbindelsen. Det er altså ikke muligt at have 2 computere på netværket samtidigt. Jeg kører på DHCP-protokol, og prøvede at ændre til en fast ip-adresse men uden noget resultat.
Når jeg kører helt uden om routeren, og sætter modem´et direkte i computeren kan den også, sjældent, disconecte. Men dette tilskriver jeg blot Tele2, som generelt leverer et utroligt dårligt produkt, på en umanerlig uforskammet måde. Ja, så er det altså sagt.
Håber på et svar allerede søndag:-) Skriv gerne for yderligere oplysninger. På forhånd tak, Simon
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2006 - 10:29 #1
Går ud fra at du har haft fat i Tele2 omkring problemet?
Hvad siger de problemet er?
Avatar billede kenp Novice
21. maj 2006 - 10:49 #2
Er det altid den samme computer som gør at nettet bliver koblet fra?
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
21. maj 2006 - 12:07 #3
Tele2 siger at de ikke kan gøre noget. De henfører det til routeren, med den begrundelse at det kører fint uden den. Det er som sådan ikke altid den samme computer somer skyld i at den mister forbindelsen. Hvis én af de 2 computere er på og den anden kommer til opstår problemet. Nogen ideer til hvad jeg kan prøve??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2006 - 12:10 #4
Tele2 har jo sådan set ret i at hvis det virker uden routeren, så er det ikke deres problem.

Hvilket hardware kobler du på (netkort)? og har du prøvet med andre kabler?
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
21. maj 2006 - 12:54 #5
Jeg har Realtek netværkskort i begge maskiner. Det kan godt være at jeg skælder tele2 for meget ud :-), Men jeg er altså ved at tro at problemet ligger hos dem. Jeg har nemlig prøvet at skifte routeren ud, hvilket ikke hjalp. Men vil gerne prøve at eliminere alle mulige problemer herhjemme. Dèn med at prøve med andre kabler har jeg ikke overvejet. Jeg tilslutter den ene computer med et 25 meters netkabel. Kan det have nogen indflydelse? alle forlag modtages med tak
Avatar billede simon_thrown Nybegynder
21. maj 2006 - 13:50 #6
Det skal siges, at den også disconnector når jeg stikker netledning nr. 2 i routeren; selvom den anden computer er sluket!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2006 - 15:47 #7
Skaf et nyt kabel, eventuelt et kortere kabel og flyt computeren under testen. Et defekt kabel burde kun påvirke routeren, men man ved aldrig.
Avatar billede zinuss Nybegynder
21. maj 2006 - 18:56 #8
Har du prøvet at opgadere din firmware i routeren?