Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. maj 2006 - 15:03 Der er 6 kommentarer

Partitionering af SD kort

Har lige købt et 4GB SD kort til min Tungsten E2. Først bagefter fandt jeg ud af at den ikke vil acceptere kort større end 1GB muligvis 2GB. Så for at kunne bruge det i min Palm må jeg partitionere. Men hvordan.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. maj 2006 - 15:19 #1
jeg spørger måske dumt, men kan man ikke benytte en almindelig kortlæser tilsluttet en pc?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. maj 2006 - 15:20 #2
eller kan du ikke returnere kortet (hvis der er købt på internettet har du 2 ugers returret) og så købe et mindre
Avatar billede draeber Nybegynder
26. maj 2006 - 15:38 #3
jeg tror faktisk ikke, at du kan partitionere et SD-kort!
Det arbejder jo på en lidt anden måde end f.eks. en harddisk...
Avatar billede heltborg500 Praktikant
26. maj 2006 - 15:41 #4
Jeg kan godt bruge kortet til andet bl.a. den ene Mp3 jeg har og det er også fint med så stort et kort til at transportere megen data. Så der er ikke grund til at returnere.

Men hvordan helt nøjagtigt partitionerer men et SD kort? Man stopper det ikke bare i en kortlæser.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. maj 2006 - 00:07 #5
efter en hurtig søgning ser det ud til at folk leder forgæves efter partitionering af memorycards under windows (men man kan fdiske den under linux)
altså kortlæser + linuxbox, så skulle det kunne lade sig gøre.
men jeg ville igen overveje et mindre kort
Avatar billede heltborg500 Praktikant
27. maj 2006 - 18:16 #6
Jeg er godt klar over det med linux, men vil helst under windows.

Har ellers fundet en mulig løsning her: http://www.pscience5.net/CFPartition.htm

Men kan ikke få min PC til at boote fra SD kortet uanset hvad jeg angiver i BIOS!

Har også selv fundet endnu en mulighed med et program der hedder TestDisk (se her: http://www.thefreecountry.com/utilities/partitioneditors.shtml  )
Har med dette program haft partitioneret til en størrelse på ca 1,8GB men det var åbenbart for stort.

Men hvad jeg allerhelst ville var at få en FATFS fil der kan tage FAT32 og som virker i en E2. Dem har jeg også fundet flere af som ikke virker i E2eren!