Avatar billede mlnc Nybegynder
30. maj 2006 - 13:48 Der er 2 kommentarer

Hvordan får jeg FCKeditor til at skrive data i min SQL database

Jeg har oprettet et CMS system i php og MySql. Systemmet kan oprette/slette side og til at styre tekst delen vil jeg gerne have integreret FCKeditor 2.3.

Problemet er, at jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får den til at skrive data ned i min database?
Avatar billede thaufer Nybegynder
30. maj 2006 - 14:02 #1
Jeg bruger JavaScript udgaven af FCKEditor, men systemet er det samme for dem alle. FCKEditorens vindue er en textfelt og fungerer på samme måde som en almindelig form. Så når du trykker Submit skal du blot håndtere dataen. Jeg opretter eksempelvis FCKEditor sådan:

<script type="text/javascript">
var oFCKeditor = new FCKeditor( 'Content' );
oFCKeditor.BasePath = "lib/FCKeditor/";
oFCKeditor.Value = '{$page.Content}';
oFCKeditor.ToolbarSet = '';
oFCKeditor.Create();
</script>

Navnet på det man skriver er så Content. Fra PHP skal du blot kigge i $_POST['Content'].
Avatar billede aeroone Nybegynder
10. juni 2006 - 13:05 #2
Det gøres på samme måde med PHP udgaven, der skal du bare huske at 'include' 'fckeditor.php'

<?php include("../FCKeditor_2.0fc/fckeditor.php") ; ?>

<form action="<?php echo $editFormAction; ?>" method="POST" name="formdata" target="_self" id="formdata">

<?php
  $oFCKeditor = new FCKeditor('FCKeditor1') ;
  $oFCKeditor->BasePath    = '/FCKeditor_2.0fc/' ;
  $oFCKeditor->Value        = $row_page['indhold_indhold'] ;
  $oFCKeditor->Width      = '100%' ;
  $oFCKeditor->Height    = '100%' ;
  $oFCKeditor->Create() ;
?>
<p>
  <input name="update" type="submit" id="update" value="  Gem  ">
  <input name="cancel" type="button" id="cancel" value="Fortryd"onClick="java script:history.back();">
  <input name="id" type="hidden" id="id" value="<?php echo $row_page['indhold_ID']; ?>">
</p>
</form>

Dette er fra mit eget CMS system, hvor jeg også bruger FCKeditor. Den FORM som er brugt her, er for at redigere en side.