Avatar billede primdahl1980 Praktikant
30. maj 2006 - 19:23 Der er 2 kommentarer

ingen musik gennem subwoofer og eksterne højtalere

Efter jeg havde haft min computer med til eksamen (bærbar) og jeg så sætter den til herhjemme, kan jeg pludselig kun høre musik på de højtalere der sidder på computeren:( Det der gør at jeg formoder det er en pludselig fejl på min bærbare, er at hvis jeg trykker på lydstyrke i forneden i højreside af skrivebordet, og her under mic volume fjerne fluebenet i slå fra, så opstår der en meget kraftig pibetone fra computeren.
Min bærbare er kun 6 måneder gammel, så den er henholdsvis stadig dækket af forsikringen, jvnf. købeloven. Men er der nogen der tror jeg har mulighed for selv at udbedre skaden?
Avatar billede thov Forsker
31. maj 2006 - 01:46 #1
Det tyder mere på at du har koblet tingene forkert sammen.
Avatar billede ini Nybegynder
14. juni 2006 - 22:52 #2
Sørget for dit lydkort understøtter surroundsound ? med sub og det hele =) havde også det problem engang. Fandt så ud af at jeg skulle huske sætte kortet til at køre 5.1 kanals og redirecte over sub. Ellers er der ikke så meget lyd der :O Installeret drivere til kortet? Når du slår mic'en til.. (sidder den vel i skærmen) er det nok fordi den danner genlyd i højtaleren og skaber en hyletone ?!?