Avatar billede dragonball Nybegynder
30. maj 2006 - 19:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Drivhuseffekt opgave - Mangler inspiration

hej.

Står og skal lave en opgave om drivhuseffekten som både skal indeholde noget Fysik/kemi og biologi.

Jeg mangler bare nogle gode råd til hvad jeg kan skrive om.
Har skrevet lidt om CO2 der kommer fra biler osv. men jeg føler at jeg ikke rigtig har brugt nogle reaktionsskemaer eller andre midler, det føles ikke rigtig som en rigtig opgave.

Normalt vill ejg lave en masse reaktionsskemaer med fx syreregn, men dette er langt nemmere end lige netop drivhuseffekten.

Alt i Alt, hvad jeg skrive om?
Har skrevet lidt om påvirkning af miljø, drivhusgasser
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:09 #1
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:10 #2
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:11 #3
lidt hyggelæsning Google er din ven
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:13 #4
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:14 #5
Avatar billede dragonball Nybegynder
30. maj 2006 - 20:16 #6
det var nu ikke så meget det jeg ledte efter Skaw, google har allerede hjulpet mig :P
Mit problem er:
Jeg har skrevet næsten hele stilen, jeg føler bare ikke jeg har så meget Fysik/kemi med i stilen.

Ved andre emner, ville jeg fortælle lidt om ioner, syrer og baser, stråling, metaller osv. osv. der er masser af Fysik/kemi i dét...
Men ikke i min stil...
Jeg overvejer lidt at fortælle om den CO2 der kommer ud fra bilen, og dermed lave nogle reaktionskemaer osv, men jeg ved ikke rigtigt, for jeg kan ikke finde så meget om lige netop dét.
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:16 #7
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:18 #8
det ligger helt sikkert på nettet det er bare et formuleringsproblem
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:21 #9
Avatar billede dragonball Nybegynder
30. maj 2006 - 20:22 #10
forstår hvad jeg skriver, eller så du bare ikke min sidste kommentar :P ?!
Avatar billede skaw Nybegynder
30. maj 2006 - 20:23 #12
nej er smed det er ikke på din boldgade sorry
Avatar billede martin_moth Mester
30. maj 2006 - 23:04 #13
ikke samme spørgsmål to gange, mens de begge er åbne
http://www.eksperten.dk/spm/712737
Avatar billede skaw Nybegynder
31. maj 2006 - 16:30 #14
er du sød og svare selv og lukke denne tråd
mvh skaw
Avatar billede mons73 Nybegynder
31. maj 2006 - 23:08 #15
Et forslag, du kunne jo skrive om den process der sker i en katalysator, som jo bl.a. omdanner nogle af de farlige/giftige stoffer (HC, CO, NOx) i udstødningsgassen, til f.eks. CO2, som jo i princippet indgår i det naturlige kredsløb. Problemet er jo bare at der er for meget af det, pga. for lidt planteliv i verden til at optage de store mængder. Hvis hvert eneste menneske i verden havde 7 velvoksne træer, var der jo ikke noget problem med CO2 udslip
Anyways så er det der foregår i katalysatoren en kemisk proces, hvor der kommer det samme ud, som der kommer ind, blot i en anden form. CO + O bliver til CO2, NOx bliver til N og O2 osv.
Meget basalt, men måske dækkende nok?
Avatar billede dragonball Nybegynder
01. juni 2006 - 17:20 #16
det er faktisk præcist der jeg leder efter, som mons73 beskriver.
Finder noget mere info om katalysator, og skriver om det...
1000 tak, lægger du ikke lige et svar ?
Avatar billede mons73 Nybegynder
01. juni 2006 - 18:10 #17
1 stk. svar. :o)