Avatar billede deadmez Nybegynder
31. maj 2006 - 12:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redirect fra gammel domæne til nyt domæne (ikke "meta" metoden)

Hej eksperter

Jeg har en mindre opgave der skal løses..

Jeg skal have alle de personer der går ind på www.etellerandet.dk til at blive smidt over på et nyt domæne som hedder www.nogetandet.dk
Det er i og for sig nemt nok.. men... jeg har det problem at nogle folk f.eks. går direkte ind på www.etellerandet.dk/as/default.htm og dem vil jeg gerne have smidt over på www.nogetandet.dk/as/default.htm, det skal lige siges at der er mange flere links af den type som skal laves om så det at skrive dem ind manuelt vil tage flere år.. der må være en nemmere metode til dette..

Hvordan gør jeg det ?

Mvh.
DeadMeZ
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 12:58 #1
alt efter hvilken teknologi du har adgang til kan du fjerne indholdet på dit gamle site.

lave en default.asp (Hvis du har adgang til at bruge ASP)

i den skrive
<% response.redirect "http://www.mitnyedomæne.dk" %>

hvis du vil fange www.etellerandet.dk/as/default.htm er du et problem da du netop så er nød til at lave funktionen på hver enkelt side. og naturligvis omdøbe .htm til .asp

Tror ikke rigtigt du kan fange den på anden vis.. men det er der måske andre der ved lidt om.
Avatar billede deadmez Nybegynder
31. maj 2006 - 13:00 #2
Jeg har læst noget om en Redirect 301.. men... er ikke helt klar over om man kan gøre det som jeg har brug for..
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:07 #3
har faktisk engang selv lavet noget lignende.. hvor jeg ændrede fejlbeskeden til 404: file not found... der kunne jeg trække den indtastede URL ud, men da det var asp blev min kilde-kode i nogle tilfælde printet ud på skærm som ren tekst.. så droppede den idé igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2006 - 13:08 #4
du bør bruge server side(asp), javascript eller 303 redirect da meta straffes i søgemaskinerne.

Hvis du ønsker at "overføre" værdi som pagerank og søgemaskine placering fra gammelt site så skal du gøre det noget mere omfattende. Sig til hvis jeg skal beskrive
Avatar billede deadmez Nybegynder
31. maj 2006 - 13:13 #5
jeg har fundet noget om Redirect 301

http://www.isitebuild.com/301-redirect.htm

Sidder lige og er ved at gå det igennem.. kunne jo være at det er noget der virker..
Avatar billede deadmez Nybegynder
15. juni 2006 - 11:09 #6
Grundet inaktivitet på dette spørgsmål har jeg valgt at lukke det..
Har ikke fået løst mit problem, men det er der ikke noget at gøre ved..
Har valgt at lægge det gamle domæne ned og tage konsekvenserne af det