Avatar billede zippy2 Nybegynder
01. juni 2006 - 17:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyt AGP Grafikkort

Hej

Jeg vil købe et nyt grafikkort til min pc. Men problemet er at jeg kan har en AGP port og jeg gider ikke invistere i et nyt bundkort + cpu.
Hvad skal man købe?
Jeg har kigget lidt på:

Nvidia: 6600GT eller 7800GS (som jo koster en del mere)

ATI: X800 GTO

Jeg har en ide om at det er godt med DDR3 RAM men er ikke sikker på om det har nogen betydning da mit system ikke er helt up to date.

Prisen: Jeg heller mest til noget til omkring 1.000 kr. Men vil gerne give 2.000 kr hvis man virkelig får noget for prisen.

Har i nogle ide’er til hvad jeg skal købe?

Mvh

Zippy
Avatar billede zippy2 Nybegynder
01. juni 2006 - 17:31 #1
Ekstar kommentar: Jeg har også kigget lidt på Gefoce 6800 modellerne. Men det er så uden DDR3 RAM.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 18:04 #2
Der hvor du får mest for pengene er klart gforce 7800gs hvilket også er blandt de bedste kort overhovedet til agp, så det vil jeg foreslå du køber. 6600GT er et godt kort, ligeledes x800 gto, men de er ved at halt på de nyeste spil med lidt eyecandy slået til, så en bonus ved at købe 7800gs kortet er, så går der længst mulig tid før du skal igang med den store opgradering
Avatar billede gratis Nybegynder
01. juni 2006 - 19:03 #3
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 19:09 #4
enig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juni 2006 - 20:32 #5
Ja kortene er goe - men "mit system ikke er helt up to date."

Hvad nu hvis spørger har en P4 1.8GHz?

Så kan det ikke betale sig med et 7800GS kort...
Avatar billede gratis Nybegynder
01. juni 2006 - 20:41 #6
så må spørger ryste op med flere oplysninger :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 21:38 #7
hvis du har en P4 1.8 ghz kan det da selvfølgelig stadig betale sig at opgradere gfx kort, set i forhold til at skulle have ny cpu, evt bundkort, pci-e gfx, evt ram. Det bliver jo noget dyrere.
Avatar billede zippy2 Nybegynder
06. juni 2006 - 14:59 #8
Tak for hjælpen. Hvad så hvis jeg bare vil købe et grafikkort til ca. 1.000 kr hvad vil du så anbefale?
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. juni 2006 - 15:08 #9
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=199787 dette, der med sin super køler giver rigtig gode muligheder for OC, hvilket er meget nemt med ati kort

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184474 eller dette med 512mb ram

Ville nok selv tage det første og så OC det.

Sig til hvis det er så får du en guide til OC :)