Avatar billede martinvrede Nybegynder
02. juni 2006 - 18:15 Der er 10 kommentarer

fire wire problemer.

Hey.

Jeg har et virkelig irriterende problem:
Jeg har lige købt ny computer, og har fået den op og køre. Nu sidder jeg og skal batche noget materiale fra et videokamera, men Windows har et problem med min firewire port. Den melder at den ik kan starte (kode 10) Jeg har prøvet at fjerne den og installere den igen, og har prøvet at sætte en anden ekstern fire wire i maskinen, men de vil simpelthen ikke arbejde sammen. har også installeret alle nye updates til både windows og bundkort, men ingenting virker
Nogen der har en idé?
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 20:37 #1
http://forums.windrivers.com/archive/index.php/t-62067.html
<-- der er en der får kode 10 pga et dårligt kabel
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 20:40 #2
kode 10 skulle efter sigende være et ressource problem.. så du skal lige sikre dig du har de nyeste drivere til chipsettet, og andet..

Endvidere sikre dig der ingen IRQ konflikter er..
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 20:55 #3
Du har service pack 2 installeret, der skulle ligeledes være lidt fix's til firewire controlleren..

http://support.microsoft.com/?kbid=830987
Avatar billede martinvrede Nybegynder
02. juni 2006 - 21:03 #4
Jeg har service pack 2, så det kan ik være det. Kablet fungerer på den anden computer jeg har prøvet det på, så det kan heller ik være det. IRQ konflikter? Hvordan sikrer jeg mig der ikke er det?
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 21:12 #5
under ressourcer under egenskaber på firewire controlleren i enhedshåndtering...

Der skal vist gerne stå "ingen konflikter" eller noget ala det..
Avatar billede martinvrede Nybegynder
02. juni 2006 - 21:18 #6
Der står "Denne enhed bruger ingen ressourcer da der er opstået en fejl. Kan problemet skyldes at Jeg ik har en stor nok strømforsyning? Sidder med 350, men Msi anbefaler 450?
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 21:26 #7
åhhh jeg ville gerne sige nej, for jeg tvivler helt vildt på det..

Men har du mulighed for lige at rykke strømmmen til dine cdrom drev ud og andet du ikke normalt bruger og lige kort prøve igen ?

Husk lige at smide driveren på skrivebordet hvis den ligger på en skibve:)
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 21:29 #8
du er 100% sikker på du har de nyeste drivere til chipsettet?

Hvor hærdet en nørd er du, har du mulighed for at smide en ny bios på ?

Stik mig lige dit MSI model nummer, vil lige se om jeg kan finde lidt om problemet !

Mvh
Avatar billede martinvrede Nybegynder
02. juni 2006 - 21:35 #9
Er ik en særlig hærdet nørd indenfor dette område desværre. Nyeste drivere til chipsettet er bare drivers til bundkort? Jeg har MSI k8n Diamond plus
Avatar billede martinvrede Nybegynder
02. juni 2006 - 21:44 #10
Har prøvet at rykke alt "overflødigt" strømslugende ud, og det hjalp heller ikke.