Avatar billede qhp Nybegynder
09. juni 2006 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

USB bootdisk

Jeg har fået at vide HP har et lille program man kan bruge for at gøre en USB stick / ekstern HD bootbar, men jeg kan ikke finde program nogen steder. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 11:56 #1
Det kræver at din maskine kan boote på USB.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 11:57 #2
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2006 - 12:37 #3
Inden du starter på noget hvad er det for et bundkort du kører med
Avatar billede qhp Nybegynder
09. juni 2006 - 15:20 #4
james, jeg vil prøve din link senere.
helgec, jeg vil lave en 2½" HD / USB key bootbar, så jeg kan bruge dem på en hvilken som helst PC (som kan boot på USB). Derfor er spørgsmål om hvilket bundkort jeg kører med ikke så relevant.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 15:29 #5
ghp>> HelgeC's spørgsmål er relevant, da windows kun virker godt med de rigtige drivere installeret. Det er sjældent nogen success at flytte harddiske mellem maskiner fordi Driverne på en maskine gør en anden maskine ustabil/umulig at boote.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 15:36 #6
Du kan alternativt boote på en Live Linux, Knoppix, og gemme din setup på et USB drev: http://www.knoppix.net/wiki/Using_FAQ#Q:_How_do_I_save_my_preferences_.28language.2C_UI....29_at_the_end_of_my_session.2C_when_booting_from_CD.3F_How_do_I_restore_them.3F

Det vil virke på alle maskiner.
Avatar billede qhp Nybegynder
09. juni 2006 - 16:21 #7
Jeg vil bare kunne boote en hvilken som helst PC med en bootbar USB key / USB HD, på samme måde som med en windows 98 startdiskette. Er det ikke muligt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juni 2006 - 16:23 #8
jo men driverne er jo forskellige fra maskine til maskine.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2006 - 17:01 #9
Hvis jeg forstår dig helt ret vil du oprette en USB-pen med et image af en Win98 startdiskette det kan du også, men fordi din BIOS understøtter boot fra USB device, er det langt fra sikkert at den understøtter boot fra USB pen, ved billige bundkort er det ofte kun boot fra USB-floppy der understøttes
Avatar billede qhp Nybegynder
14. juni 2006 - 19:39 #10
Undskyld jeg først vender tilbage i dag. James, jeg vil bare oprette en USB-pen med et image af en Win98 startdiskette. Lige nu bruger jeg enten en Win98 startdiskette eller en CD / DVD skive med et image af en Win98 startdiskette. Ulempen er at der skal være et CD / DVD drev til stede, og kapacitenten er ret begrænset.

Jeg leder efter det lille program fra HP. Det fungerer på samme måde som man lave en boot CD med Nero: dvs. meget nemt.
Avatar billede qhp Nybegynder
20. august 2006 - 20:50 #11
Lukket. Jeg har fået programmet af en bekendte.